۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین تحصیل بیش‌از ۲میلیون دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی کشور
کد خبر: ۳۶۱۱۰۰ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

تحصیل بیش‌از ۲میلیون دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی در کل کشور تحصیل می‌کنند.

تحصیل بیش‌از ۲میلیون دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی کشور
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ظهر امروز با حضور محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، اعلایی استاندار قزوین و سیاهکلی مرادی رئیس آموزش و پرورش استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه کشور است که در بیانیه گام دوم به تداوم و حفظ آن تاکید فراوان شده است.

وی افزود: آینده نظام جمهوری اسلامی در داخل کلاس درس مهندسی می‌شود و آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی پیشرفت و رشد کشور است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: از طرفی احساس می‌شود حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی نیازمند مشارکت همگانی و پیوستگی عمیق در ارکان حاکمیت است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر گام بردارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش باید بستر این مشارکت را در کشور فراهم کند، ادامه داد: در ۲۹ سال گذشته در استفاده از ظرفیت سخت‌افزاری، امکانات و تجهیزات پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در حوزه نرم‌افزاری اقدامات جدی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری دانش‌آموزان علاوه بر مسائلی چون آموزشی و کاربردی، تربیتی و علمی باید موضوع پرورش که وجه تمایز نظام آموزشی ما نسبت با سایر نظامات کشورهاست مورد توجه کافی فرار گیرد.

محمودزاده گفت: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که مقام معظم رهبری آن را نسخه شفابخش حوزه آموزش می‌دانند، بنابراین شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها باید بستر را برای اجرایی سازی تحول بنیادین فراهم کنند.


24 درصد مدارس دولتی کشور در آینده هیئت امنایی می‌شوند

وی اضافه کرد: حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی در کل کشور تحصیل می‌کنند که یک میلیون و ۱۰۰ هزار فراگیر در قالب آموزشگاه‌های علمی و زبان با مجموعه همکاری می‌کنند و ۳۰۰ هزار نفر شاغل داریم که ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ استانی و کشوری به مدارس غیردولتی تعلق می‌گیرد، یادآور شد: در استا‌ن‌ها به کارآفرینان به جهت تربیت نیروی انسانی موثر تسهیلات پرداخت شود.

وی ادامه داد: زمین‌هایی که مازاد بر نیاز آموزش و پرورش در مدارس دولتی است را پیشنهاد می‌کنیم که در اختیار مدارس غیردولتی قرار گیرد.
 
محمودزاده در پایان گفت: در حوزه مدارس هئیت امنایی نیاز است تا بستر سازی لازم صورت گیرد چرا که نگاه دولت این است که طی ۲ سال آینده 24 درصد مدارس دولتی را به طرف مدارس هیئت امنایی ببریم.
 
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، در هفتمین شورای آموزش و پرورش استان قزوین، موضوعاتی چون گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، همکاری دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و انتظامی در برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان به منظور بسیج منابع و امکانات و همچنین اجرای ماده 17 قانون شوراهای آموزش و پرورش و بررسی مشکلات فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی استان مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان