۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین استان قزوین در آستانه پیک جدید کرونا
کد خبر: ۳۶۱۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین اعلام کرد:

استان قزوین در آستانه پیک جدید کرونا

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان بوئین‌زهرا و تاکستان رنگ زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی است و این وضعیت نشان می‌دهد پیک جدید کرونا را تجربه می‌کنیم.

استان قزوین در آستانه پیک جدید کرونا
دکتربهزاد نجف‌پور در گفتگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر روند مبتلایان به این ویروس در کشور و به تبع آن در استان قزوین با شیب ملایم افزایشی همراه است.

وی افزود: وضعیت فعلی استان قزوین کاملا شکننده است و شاهد ابتلای بیشتر با گذر زمان هستیم لذا از شهروندان درخواست داریم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وضعیت مرگ و میر کرونا در استان بیان کرد: از 16 آذرماه به بعد چهار نفر فوتی داشتیم که آخرین مورد فوتی مربوط به روز گذشته و فرد 96 ساله است.

نجف‌پور با اذعان به اینکه به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی تغییراتی در شهرستان‌های استان قزوین صورت گرفته است، افزود: در هفته گذشته وضعیت زرد تنها مربوط به شهرستان تاکستان بوده اما با اضافه شدن یک شهرستان به رنگ زرد، تغییراتی در وضعیت رنگ‌بندی حاصل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرستان بوئین‌زهرا و تاکستان رنگ زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی است و این وضعیت نشان می‌دهد پیک جدید کرونا را تجربه می‌کنیم.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استقبال محدود از واکسیناسیون امیدواریم شاهد موارد بالای ابتلا شدید و بیمار بدحال با آمار بالا نباشیم.

نجف‌پور با اذعان به اینکه هم‌اکنون تمام مراکز واکسیناسیون در سطح استان قزوین فعال بوده و آمادگی ارائه خدمات به شهروندان را دارند، یادآور شد: واجدان شرایط برای دریافت واکسن می‌توانند با مراجعه به سایت مراکز بهداشتی دانشگاه، نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی و واکسن مورد نیاز را شناسایی و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حاضر تمام واکسن‌ها به غیر از اسپوتنیک، آسترازنکا و بهارات در سبد واکسیناسیون استان قزوین موجود است و مراکز واکسیناسیون مشخص شده و بروزرسانی می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی گفت: از مردم درخواست داریم اگر از زمان آخرین واکسیناسیون آنها 6 ماه می‌گذرد حتما نسبت به دریافت دُز یادآور اقدام و شیوه‌نامه بهداشتی را رعایت کنند و جلوگیری از حضور در تجمعات و قرطینه کردن افراد در صورت بروز علائم سرماخوردگی را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان