۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین رسانه‌ها در تبیین مکتب حاج قاسم پیشگام باشند
کد خبر: ۳۶۱۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی:

رسانه‌ها در تبیین مکتب حاج قاسم پیشگام باشند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها پرچمدار تبیین مکتب حاج قاسم هستند، گفت: رسانه‌‌هایی که در راستای تبیین مکتب حاج قاسم قلم می‌زنند باید اجازه تحریف آن را ندهند.

رسانه‌ها در تبیین مکتب حاج قاسم پیشگام باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عباس محمدیان در نشست «بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی» که عصر روز (یکشنبه) 18دی ماه در سالن جلسات اقشار سپاه استان به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین مکتب حاج قاسم اظهار کرد: رسانه‌ها باید براساس واقعیت‌ها، در تبیین مکتب حاج قاسم پیشگام باشند.

وی افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مکتب حاج قاسم دست نیافتنی نیست؛ به این معنی که نباید این مکتب را به اسطوره تبدیل کنیم به طوری که تصور کنیم هرگز نخواهیم نمی‌توانیم به امثال شهید سلیمانی‌ها دست یابیم.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی ابراز کرد: رسانه‌‌هایی که در راستای تبیین مکتب حاج قاسم قلم می‌زنند باید دقت کنند که این مکتب را به اسطوره تبدیل نکنند و اجازه تحریف آن را ندهند.

این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی جهاد را به معنای واقعی محقق کرد، گفت: حاج قاسم ولایتمدار واقعی بود به طوری که به خود اجازه نداد که از ولایت جلوتر یا عقب‌تر حرکت کند بلکه همیشه همگام و همراه با ولایت بود.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار راه خود را به اصل نظام و انقلاب گره زد و هیچگاه در یک قاب محدود نبود؛ از این‌رو مکتب حاج قاسم مکتب برآمده از فرهنگ عاشورایی است.

مکتب حاج قاسم راهبردی برای کشور

محمدیان تاکید کرد: حاج قاسم عاشق شهادت بود و با شهادتش واقعه عاشورا را تکرار کرد، می‌توان مکتب این شهید گرانقدر را  به عنوان راهبرد کشور در نظر گرفت.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی افزود: مکتب حاج قاسم در امتداد مکتب عاشوراست و خدمت‌های سردار به نظام و انقلاب با شهادتش تکمیل شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در رفتارهایش با اقشار مختلف مردم منعطف بود، عنوان کرد: اگر امروز اراده‌های سیاسی دچار تزلزل شده به دلیل فاصله گرفتن از مکتب عاشورا و مکتب شهیذ سلیمانی است.

این مسئول تصریح کرد: حاج قاسم در کنار مبارزه سخت نظامی یک فرمانده نرم‌افزاری هم بود و نباید به ابعاد شخصیتی ایشان نگاه تک وجهی داشت. 

محمدیان اضافه کرد: مقاومت در منطقه و جهان اسلام نتیجه جهاد رزمندگان اسلام است و رسانه‌ها باید در تبیین این دستاوردها پرچمدار باشند.

وی افزود: باید کاری کنیم که اندیشه نسل‌های جدید به آرمان‌های انقلاب پیوند بخورد چراکه انقلاب اسلامی به دست حاج قاسم‌ها رقم خورد و اکنون هم مهد پرورش حاج قاسم‌هاست.
 
صدور غیرحرفه‌ای مجوز رسانه در ادوار گذشته 

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی در جریان این جلسه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درمورد حمایت‌ها اظهار کرد: اکنون یارانه کاغذ تا 70درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور غیرحرفه‌ای مجوز برای رسانه‌ها افزود: در ادوار گذشته به این افتخار می‌کردند که چندصدهزار مجوز رسانه صادر کرده‌اند درحالی که بسیاری از این مجوزها منجر به فعالیت رسانه نبود بلکه برای منافع دیگر اخذ می‌شد.

این مسئول اذعان کرد: در این دوره با سازوکارهای اتخاذ شده دیگر صدور مجوز به سختی انجام می‌شود چون عده‌ای مجوز رسانه اخذ می‌کنند اما شغل دیگری دارند و با سوء‌استفاده از مجور رسانه؛ اعضای خانواده خود را برای استفاده از برخی خدمات و آگهی‌ها به عنوان خبرنگار معرفی می‌کنند.

محمدیان بیان کرد: در دوره‌های قبل برخی رسانه‌های مکتوب فقط ماشین لابی سازمان‌ها و آگهی بودند اما اکنون حدود 30درصد از این مطبوعات ماده16 شدند.

وی در پایان با بیان اینکه نظارت‌ها بر رسانه‌ها در این دوره به طور جدی صورت می‌گیرد؛ گفت: برای جلوگیری از افراد سودجود در فضای رسانه به طور جدی ورود کردیم و در این راستا به سازمان بازرسی هم نامه‌نگاری شده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان