۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین لزوم ترویج راه و منش حاج‌قاسم در کشتی‌گیران
کد خبر: ۳۶۱۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت کشتی استان قزوین تاکید کرد

لزوم ترویج راه و منش حاج‌قاسم در کشتی‌گیران/ "تختی" نماد "مروت و پهلوانی" است

رئیس هیئت کشتی استان قزوین با تاکید بر لزوم ترویج راه و منش حاج‌قاسم در کشتی‌گیران، گفت: "جهان پهلوان تختی" نماد "مروت و پهلوانی" است و لازم است ورزشکاران در تمامی سطوح اخلاق‌مداری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

لزوم ترویج راه و منش حاج‌قاسم در کشتی‌گیران
به گزارش خبرنگار ورزش صبح قزوین؛ هفدهم دی‌ماه در تقویم رسمی ایران، سالروز درگذشت مرگ مشکوک جهان پهلوان تختی نام‌گذاری شده است.

جهان پهلوان تختی نخستین كشتی‌گیر ایرانی است كه موفق شد در ۳وزن مختلف صاحب مدال‌های جهانی و المپیك شود، وی در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است که زندگی خود را وقف خدمت به مردم كرده بود.

امروز پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی اسطوره پهلوانی ایران است که همچنان بعداز نیم قرن نام و یاد او را به عنوان شخصیت تکرارنشدنی ورزش یاد می‌کنند.

تختی، نامی است که همواره در تاریخ، یادآور اسطوره پهلوانی در ایران زمین بوده و بیانگر اهمیت حفظ ارزش‌های اخلاقی و مرام جوانمردی در رویدادهای رقابتی است.

حسین یکتایی رئیس هیئت کشتی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، درباره ویژگی‌های اخلاقی این اسطوره پهلوانی اظهار کرد: فداکاری، گذشت، منش پهلوانی و دستگیری از مردم و باور به ارزش‎‌ها و اعتقادات دینی از ارزش‌های اخلاقی مرحوم تختی بود.

وی افزود: سعی می‌کنیم در کنار آموزش‌های کشتی به ورزشکاران، آموزش‌های پهلوانی نظیر گذشت، فداکاری، منش پهلوانی و دستگیری از مردم و بحث اعتقادات و باورهای دینی مرحوم تختی را در جامعه کشتی استان تسری دهیم.

رئیس هیئت کشتی استان قزوین بیان کرد: با توجه به مقارن شدن سالگرد فوت جهان پهلوان تختی با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سعی کردیم تمام منش‌های پهلوانی این دو عزیز به ویژه سردار شهید حاج قاسم؛ مانند فرهنگ رشادت، قهرمانی و شهادت را در حوزه‌های مختلف هیئت کشتی استان اشاعه دهیم.

یکتایی تصریح کرد: ما برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و وطن همان‌طور که مرحوم تختی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز تمام میادین به اهتزاز درآورد، سعی می‌کنیم منش‌های پهلوانی و قهرمانی شهدای کشور و در صدر آن‌ها شهید سلیمانی را در این مسیر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: به مناسبت سالگرد محروم تختی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته مسابقات نوجوانان و بزرگسالان استان تحت عنوان "یادواره جهان پهلوان تختی" با حضور بیش‌از 130 کشتی‌گیر در استان برگزار شد.

رئیس هیئت کشتی استان قزوین درخصوص وضعیت کنونی کشتی استان بیان کرد: خوشبختانه اکنون کشتی استان رونق گرفته و مسابقات بزرگسالان بعداز چند سال وقفه، روز گذشته در استان برگزار شد.

کسب قهرمانی لیگ یک کشوری توسط کشتی استان

یکتایی با بیان اینکه توسعه کشتی نیازمند زمان است، گفت: امیدواریم طی یک تا دو سال آینده شاهد نتایج این تلاش‌ها باشیم چه بسا که بعداز دو سال وقفه کرونا و حواشی ایجاد شده در این رشته، نیاز است برنامه‌ها و اولویت‌های جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اتفاقات خوبی در رشته کشتی استان رخ داد به طوری که در سال جاری توانستیم قهرمانی لیگ یک کشوری را کسب کنیم و قزوین به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های جهان معرفی شد که در این راستا هیئت کشتی استان آمادگی کامل برای شرکت در این مسابقات و حتی میزبانی آن را دارد.

رئیس هیئت کشتی استان قزوین تشریح کرد: با توجه به ضعف‌هایی که نسبت به سایر استان‌ها داریم باید بتوانیم مسیر خوبی را برای کشتی استان تبیین کنیم که در این راستا طی ماه گذشته برنامه بازآفرینی مربیان را در 6 روز متوالی زیر نظر آقای نوربخش مدرس فدراسیون کشتی، از لحاظ آمادگی جسمانی و فنی برگزار کردیم.

یکتایی بیان کرد: همچنین طی دو هفته اخیر کلاس برنامه آموزش داوران را برگزار کردیم که طی این برنامه 25 نفر از داوران تازه کار زیر نظر آقای بشیرنژاد مدرس فدراسیون و عضو کمیته داوران کشور آموزش‌های لازم را دریافت کردند تا بتوانیم از نظر مربی و داور ابزارهای توسعه کشتی را در استان ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش‌از 2 هزار کشتی‌گیر فعال در سنین نونهالان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در سطح استان فعالیت دارند که سعی می‌کنیم مستعدین این رشته را شناسایی و در قالب نخبه‌یابی پرورش دهیم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان