۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ۱۰ درس و نکته متفاوت از جام جهانی قطر
کد خبر: ۳۶۰۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در روزهای پایانی جام ۲۰۲۲

۱۰ درس و نکته متفاوت از جام جهانی قطر

تیم ملی ایران مقابل تیم انگلیس با نتیجه بدی شکست خورد. اما چیزی که این تیم را در مرحله گروهی احیا کرد حمایت مردم از آنان بود. تلاش آنان در مقابل تیم ولز باعث شد تا این تیم با نتیجه دو بر صفر تیم ملی ولز را شکست بدهد و شانس صعود به دور بعد را کسب کند.

۱۰ درس و نکته متفاوت از جام جهانی قطر
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛برگزاری جام جهانی فوتبال با توجه به اینکه در یک رقابت بین المللی فرهنگ ها و اقوام و ملت‌های مختلف با عقاید و آداب و رسوم گرد هم جمع می شوند و به یک بازی پرهیجان و حالا پیچیده نگاه می کنند، رویداد بسیار قابل توجهی است. در همین رویداد بزرگ ورزشی اتفاقات و درس های بزرگی بوجود می‌آید که به اختصار به چند نمونه از این موارد اشاره می کنیم.

یک- فرهنگ امیدوار و مقاوم: تیم ملی مراکش که در بازی های جام جهانی خوش درخشیده است و حالا در میان چهار تیم برتر دنیا در این رقابت ها قرار دارد، در بازی های مهم برابر رقیبان قدرتمند نه تنها خود را نباخته بلکه امیدوارانه و مقتدرانه بازی کرده است.

دو- کام بک ها و بازگشت های شگفت آور: ناامید نشدن و تلاش مجدد و بدون وقفه و خستگی ناپذیری در این حیطه از جمله مهمترین درس های فوتبالی بود. تیم های عربستان، ژاپن و کره جنوبی در این حوزه کام بک های شگفت انگیزی برابر تیم های قدرتمند داشتند که در تاریخ جام جهانی بی نظیر است. ایران هم بعد از شکست در مقابل انگلیس بازی غرورآفرینی در برابر ولز انجام داد. کاستاریکا بعد از شکست سنگین در مقابل اسپاینا، بازی بعد خود را بُرد.

سه- نشان دادن فرهنگ مثبت: پس از برگزاری یکی از بازی های جام جهانی، تماشاگران ژاپنی اقدام به جمع آوری زباله در ورزشگاه کردند که باعث تعجب بسیاری شد، جالب اینکه بازی تیم ملی ژاپن نبود.

چهار- فرهنگ عذرخواهی: سرمربی تیم ملی ژاپن که تیمش دو برد تاریخی برابر اسپانیا و آلمان بدست آورده بود و به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده بود، پس از باخت برابر کرواسی در ضربات پنالتی با وجود عملکرد درخشان از مردم خود عذرخواهی کرد.

پنج- فوتبال به یاد مظلوم: تنها کشوری که تیمش در جام جهانی نبود اما پرچمش در قطر بارها به اهتزاز در آمده است، فلسطین اشغالی است. اگرچه فوتبال و جام جهانی بارها باعث انحراف افکار عمومی از فجایع تلخ جهانی شده و استکبار جهانی از این فرصت برای ایجاد فاجعه انسانی سواستفاده کرده است اما حالا بازیکنان مراکش پرچم فلسطین را همواره به اهتراز در آوردند تا نشان دهند از فرصت جام جهانی برای دفاع از مظلوم هم می توان استفاده کرد.

شش- یادگیری از رقیب: درحالی که رکورد بلندترین پرش فوتبالی از آن رونالدو بازیکن مشهور تیم ملی پرتغال است اما بازیکن تیم مراکش تنها گل و گل پیروزی بخش این بازی را با شیوه رونالدو به ثمر رساند.

هفت- حمایت مردمی پشتوانه تیم ها: تیم ملی ایران مقابل تیم انگلیس با نتیجه بدی شکست خورد. اما چیزی که این تیم را در مرحله گروهی احیا کرد حمایت مردم از آنان بود. تلاش آنان در مقابل تیم ولز باعث شد تا این تیم با نتیجه دو بر صفر تیم ملی ولز را شکست بدهد و شانس صعود به دور بعد را کسب کند.

هشت- افراد بزرگ در خدمت منافع گروهی: ماجرای کنار گذاشتن رونالدو از ترکیب اصلی تیم ملی پرتغال هم در جای خود بسیار قابل توجه است. اگرچه گفته می شود وی که یک بازیکن اسطوره‌ای برای نه تنها فوتبال پرتغال بلکه کل جهان است، و به عنوان آقای گل جهان شناخته می‌شود، در ابتدا ناراحت شده بود اما دست اخر با حرفه ای گری در ترکیب تیم ماند و به تصمیم سرمربی این تیم احترام گذاشت. رونالدو بعد از اینکه در باشگاهش نیز با بداقبالی روبرو شده است، در شرایط بدی به سر می برد اما بازهم با صبر و شکیبایی شخصیت خود را حفظ کرده و به اعمال غیر حرفه ای و  غیر منطقی دست نمی زند. درواقع فریب نام بزرگش را نمی خورد.

نه- رشد فوتبال آسیا در جام جهانی: فوتبال آسیا با توجه به اینکه در برابر قدرت‌های فوتبال جهان به پیروزی‌های قابل توجهی دست یافت، نشان داد که ارتقا یافته است و از سوی دیگر یک هشدار جدی به فدراسیون فوتبال ایران می دهد که در این حیطه با برنامه برای جام ملت های آسیا با حریف های قدری باید رقابت کند که در مقابل قدرت های جهانی فوتبال حرف برای گفتن دارند. این تیم ها با برنامه ریزی مستمر، تمرکز بر روی فوتبال و اردوهای منظم پیشرفت کردند و از بازیکن سالاری جلوگیری کرده و به عنوان یک تیم عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشتند.

ده- وطن دوستی: تصویر مشترک در همه بازی های جام جهانی خوشحالی از پیروزی و یا نتایج قابل قبول تیم کشورشان و ناراحتی زایدالوصف از باخت تیم وطن‌شان بود. موضوعی که بدون استثنا در بین رفتار هر نوع ملتی دیده می شد و همین نمایش تعصب روی وطن باعث شد تا باطن پلید اندک افرادی که از شکست تیم ایران در داخل کشور خوشحال شدند بیش از گذشته نمایان شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان