۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین درخشش دو نمایش در جشنواره استانی تئاتر قزوین
کد خبر: ۳۶۰۵۴۸ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۱۵ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین خبر داد

درخشش دو نمایش در جشنواره استانی تئاتر قزوین

سید قاسم سیدقوامی از حضور موفق دو نمایش «خوان خون» و «روی‌داد» در جشنواره استانی تئاتر قزوین خبر داد.

درخشش دو نمایش در جشنواره استانی تئاتر قزوین
سید قاسم سیدقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با اشاره به موفقیت دو نمایش صحنه‌ا‌ی گروه‌های نمایشی حوزه هنری قزوین بنام «خوان خون» و «روی ‌داد» در بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قزوین بیان کرد: نمایش "خوان‌خون" توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را با بازیگری میلاد شهرتی به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: نمایش"روی‌داد" نیز از دیگر تولیدات حوزه هنری قزوین در بخش نمایشنامه نویسی به نویسندگی پویان اصغری تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را از ان خود کرد. هم‌چنین نمایش "روی داد" توانست در بخش آهنگ‌سازی به هنرمندی "رضا چگینی" جایزه بهترین آهنگ‌سازی جشنواره و ابراهیم میرقاسمی و سعید چگینی به ترتیب جایزه سوم و دوم بازیگری مرد را در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی بدست آوردند.


مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین یاداور شد: نمایش خوان خون، یکی از آثار نمایشی اولین سلسله رویدادهای تئاتر مردمی بچه های مسجد به نویسندگی خدایی و کارگردانی میلاد شهرتی است که اردیبهشت ماه سال‌جاری با بازیگری میلاد شهرتی در ده مسجد استان قزوین به معرض نمایش درآمد و موضوع نمایش پیرامون حوادث کربلا و عاشورا می باشد.

سیدقوامی اظهار کرد: نمایش «روی داد»، نمایش منتخب دیگری است به نویسندگی پویان اصغری و کارگردانی علی رئیسی که موضوع این نمایش، به جریان مسجد گوهرشاد و به توپ بستن حرم امام رضا(ع) و حضور روی ها در این فاجعه می‌پردازد.

گفتنی است؛ نمایش «روی داد» از 19 تا 29 آذر ماه جاری ساعت 19 در سالن علامه رفیعی در معرض دید مخاطبین و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 1300 /د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان