۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین ارائه خدمات درمانی به جانبازان شاغل و غیرشاغل
کد خبر: ۳۶۰۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید خبر داد:

ارائه خدمات درمانی به جانبازان شاغل و غیرشاغل

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تعهدات شرکت بیمه ایران در قرارداد جدید، علاوه بر جانبازان غیر شاغل، شاغلین دستگاه ها نیز از خدمات درمانی و بیمه تکمیلی برخوردار خواهند بود.

ارائه خدمات درمانی به جانبازان شاغل و غیرشاغل
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، ایرج عربی اظهار کرد: طبق بند ج تبصره 16 بودجه سال 93، ارائه خدمات درمانی به همه جانبازان اعم از شاغل و غیر شاغل به بنیاد شهید واگذار شده، اما شرط آن این است که این بودجه از سرفصل بودجه ادارات کسر و به حساب بنیاد شهید واریز شود.
وی ادامه داد: بنیاد شهید نمی تواند هنگام انعقاد هر قراردادی خارج از بودجه خود متعهد شود زیرا این امر خلاف و قابل پیگرد است، بنابراین بر اساس بودجه خود قرار داد بسته و ارائه خدمات می کنیم.
عربی با بیان اینکه در بودجه ای که برای سال 93 بنیاد شهید در نظر گرفته شده بود، ارائه خدمات برای جانبازان غیر شاغل مطرح شده، افزود: بعد از تصویب بودجه در سال 92 مطرح شد، جانبازان شاغل نیز مشمول این خدمات شوند که به دلیل کمبود بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما علیرغم این مساله در قرارداد جدید با بیمه ایران، این افراد را نیز لحاظ کردیم.
مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قرارداد جدید که از اول شهریور سال 93 قابل اجراست، جانبازان شاغل نیز برای دریافت خدمات تکمیلی پیش بینی شده اند، بدین معنا که بیمه برای ارائه خدمات به حداقل دو میلیون نفر متعهد شده، در حالیکه تعداد افراد غیرشاغل یک میلیون و 260 نفر است.
وی با بیان اینکه حدود 700 هزار جانباز شاغل وجود دارد، تصریح کرد: منتظریم بودجه مورد نظر در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد تا بتوانیم به حساب بیمه واریز کرده و جانبازان شاغل نیز از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شوند.
این مقام مسوول در بنیاد شهید خاطر نشان کرد: به استان ها نیز اعلام شده به غیر از جانبازان نیروهای مسلح، هر جانبازی که برای دریافت خدمات مراجعه می کند با اخذ معرفی نامه به مراکز درمانی معرفی شود.
عربی یادآور شد: تمام نیازهای اورژانسی جانبازان شاغل را پاسخ داده ایم، یعنی اگر دستگاهی که فرد در آن خدمت می کند، از ارائه خدمات درمانی به جانباز و خانواده او خودداری کند، وی می تواند به بنیاد شهید مراجعه و معرفی نامه برای درمان دریافت کند.
وی با بیان اینکه مشکلات درمانی همه جانبازان را رفع می کنیم در حالیکه هنوز بودجه ما تامین نشده، گفت: نمی توان درمان این افراد را به دلیل نبود بودجه متوقف کرد.
عربی با یادآوری این مطلب که خدمات درمانی به فرد بیمه شده و افراد تحت تکفل وی ارائه می شود، افزود: بیمه ایران وعده کرده شعبات خود را افزایش داده تا دسترسی به آنها آسان تر شود و بیمه شوندگان مجبور نباشند فقط با مراجعه به یک شعبه امور خود را پیگیری کنند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان