۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نیست
کد خبر: ۳۶۰۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۱۹ ساعت: ۲۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در قزوین:

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نیست

داود منظور با تاکید بر اینکه مالیات شرکت‌های تولید باید کاهش یابد، گفت: ۵۰درصد مالیات بر ارزش افزوده باید در امور زیرساختی و عمران شهری هزینه شود؛ متاسفانه شهرداری‌ها حقوق کارکنان را از این منبع پرداخت می‌کنند و این اقدام به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ داود منظور دقایقی پیش در دیدار با فعالان اقتصادی استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین نیازمند راه‌اندازی اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ بوده و شرایط برای ایجاد این مهم فراهم است.
 
وی باتوجه به ماده ۲۳ قانون ارزش افزوده، گفت: ساختار سازمان مالیاتی کشور نیازمند بازنگری است؛ با مصوبه دولت مطالعات آن تکمیل و پیش نویس مصوبه نیز تدوین شده و تلاش ما این است که در قزوین دو اداره کل مالیاتی ایجاد کنیم که یکی در مرکز شهر قزوین و یکی هم برای سایر مناطق استان فعالیت داشته باشد.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: قزوین ظرفیتی مناسب در زمینه امورات مالیاتی دارد، در سال جاری بخشی از این ظرفیت عملا تحقق پیدا کرده است و بخشی هم تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
 
این مقام مسئول گفت: ۱۵ پرونده مالیاتی استان قزوین تکمیل شده و به استان برگشته و ۴۰ پرونده دیگر هم در دست پیگیری بوده و تا پایان سال به استان ارجاع می‌یابد که ترجیح می‌دهیم پرونده‌ها در همان منطقه‌ای که فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد، رسیدگی شود. 
 
نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی باید کاهش یابد

منظور ابراز کرد: معتقد هستیم که نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی باید کاهش یابد و نرخ مالیات بر افراد را افزایش دهیم.
 
وی افزود: باید از نظام مالیاتی منبع‌محور، به سمت نظام مالیاتی فردمحور تغییر رویکرد دهیم؛ یعنی اجازه دهیم که تولیدکننده تولیدش را انجام دهد و مالیات او را کاهش دهیم و افزایش تولید صورت بگیرد که قطعا سود حاصل از آن بین سهامداران تقسیم خواهد شد و ما باید از سهامداران اصلی مالیات دریافت کنیم و این ایده در قالب لایحه در مجلس دنبال می‌شود که در صورت تصویب آن بدون شک نرخ مالیات شرکت‌ها را کاهش خواهیم داد.
 
رئیس امور مالیاتی کشور یادآور شد: کسانی که در امور عام‌المنفعه مشارکت کنند طبق قانون این هزینه‌ها به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی پذیرفته می‌شود. 
 
وی ابراز کرد: ما عوارض دریافتی را محاسبه کرده و به استان‌ها برمی‌گردانیم که به نسبت جمعیت، بین شهرداری‌های استان و دهیاری‌ها توزیع می‌شود ولی در قانون مشخص نشده که این ارزش افزوده چگونه استفاده شود.
 
منظور تاکید کرد: معتقدیم باید یکسری محدودیت‌هایی در نحوه هزینه‌کرد عوارض ارزش افزوده در قانون تعیین شود که البته پیشنهاداتی نیز آماده کردیم که در لایحه بودجه سال بعد ارائه می‌شود.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: ۵۰درصد مالیات بر ارزش افزوده  باید در امور زیرساختی و عمران شهری هزینه شود؛ متاسفانه مبالغ واریزی به حساب شهرداری‌ها بیشتر در هزینه‌های جاری و حقوق کارمندان مصرف می‌شود که این اقدام به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰ 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان