۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برخی خواص از تبیین واقعیت‌های جامعه کوتاهی می‌کنند
کد خبر: ۳۶۰۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۱۵ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

برخی خواص از تبیین واقعیت‌های جامعه کوتاهی می‌کنند/ اساتید فضای گفتمانی را در دانشگاه‌ها فراهم کنند

حمیدرضا مشهدی با اشاره به نقش خواص و افراد تأثیرگذار در شرایط امروز جامعه گفت: به تعبیر رهبری جنگ روایت‌ها مسئله امروز است و رویش‌ها و ریزش‌ها همواره در طول تاریخ وجود داشته و خواص نقش ویژه‌ای در تبیین دارند و این تبیین باید از فضاهای شخصی و خصوصی شروع و در جامعه نمود پیدا کند.

برخی خواص از تبیین واقعیت‌های جامعه کوتاهی می‌کنند
حمیدرضا مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط امروز اظهار کرد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به موضوع هجمه‌های مختلف دشمنان نظام تأکید ویژه داشتند اما به نظر می‌رسد برخی مسئولان نسبت به این تاکیدات اهتمام نداشته و اقدامات جدی در تمام حوزه‌ها صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اتفاقات امروز و اغتشاشات نتیجه رها شدگی فضای مجازی است، افزود: گاهی باید برای مردم تبیین کنیم چطور می‌شود در حالی که هزینه تولید یک برنامه‌ در شبکه ماهواره‌ای بسیار بالاست، دشمنان به بهانه‌های مختلف از آن به صورت رایگان برای دفاع از مردم استفاده کنند؟ بنابراین در پشت همه تبلیغات رسانه‌ای دشمنان علیه نظام هزینه‌های هنگفتی نهفته است که از سوی کشورهای استکباری تامین می‌شود. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: اتفاقات اخیر موجب شد دوستی‌ها و دشمنی‌ها بیشتر خود را نشان دهد و تلنگری به تمام عوامل فرهنگی به ویژه فعالان رسانه باشد.

مشهدی با اذعان به اینکه سرعت انتشار یکی از ویژگی‌‎های مهم اطلاع‌رسانی در جامعه امروز است که گاها از آن غفلت کرده‌ایم، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای که در این ایام توانست مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند، به واسطه استفاده از این مولفه بود که مصداق آن را می‌توان حادثه تروریستی شاهچراخ و انعکاس خبر در مدت کوتاه در سراسر دنیا عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقناعی صداوسیمای کشور محدود است، یادآور شد: ظرفیت‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد که نیازمند بهره‌مندی از آنها است.

گفتمان مطلوب در فضای دانشگاه‌ها فراهم شود

این مسئول اذعان کرد: بخش قابل توجهی از مخاطبان فضای مجازی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهد اما به نظر می‌رسد از فضای دانشجویی فاصله گرفته‌ایم در حالی که رهبری تأکید ویژه‌ای به تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی دارند.

وی بیان کرد: باید گفتمان مطلوب در فضای دانشگاه فراهم سازیم زیرا بخشی از شرایطی که در جامعه ایجاد می‌شود برگرفته از احساسات بوده و با تدابیری قابل کنترل است.

مشهدی با اشاره به نقش خواص و افراد تأثیرگذار در شرایط امروز جامعه عنوان کرد: به تعبیر رهبری جنگ روایت‌ها مسئله امروز است و رویش‌ها و ریزش‌ها همواره در طول تاریخ وجود داشته و خواص نقش ویژه‌ای در تبیین دارند و این تبیین باید از فضاهای شخصی و خصوصی شروع و در جامعه نمود پیدا کند.

وی اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنم اساتیدی که قدرت تبیین مناسبی دارند به منظور تبیین به محلات و مساجد ورود پیدا کرده و به مردم اطلاع دهند که هدف دشمن دلسوزی نیست بلکه آنها اصل نظام را مورد هدف قرار دادند.

اساتید فضای گفتمان در دانشگاه‌ها را فرام سازند

این مسئول ابراز کرد: دانشگاه‌ها از دیرباز محل بیداری جوانان و کنشگری سیاسی و اجتماعی بوده و امروز باید از ظرفیت آن استفاده کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین عنوان کرد: جوانان بسیاری امروز دلسوز کشور و نظام هستند و بدون شک پای آن ایستادگی می‌کنند و بهترین راه در این مسیر ترویج فضای گفتمانی یا کرسی‌های آزاد اندیشی و تبیین بوده که باید در بین اساتید ترویج یابد.

مشهدی با اشاره به حاثه تروریستی شاهچراغ عنوان کرد: این موضوع را مستقل از پروژه کشته سازی نمی‌دانیم بلکه در یک خط موازی قرار دارند؛ دشمن در سایر پروژه‌ها مانند اغتشاشات در دانشگاه‌ها و به میدان آوردن جوانان شکست خورد و امروز به چنین سیاست‌های کثیفی دست می‌زند.

وی یادآور شد: امیدواریم تروریست‌ها پاسخ مقتدرانه، محکم و دندان شکنی برای جنایت و ظلمی که انجام دادند دریافت کنند و مسئولان و متولیان باید دقت و نظارت بیشتری برای مدیریت فضاهای عمومی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در پایان گفت: چنین اتفاقاتی نظام را قوی‌تر می‌کند و دسیسه دشمن را بیشتر نشان می‌دهد؛ ما داعش را یک مهره‌ای در دست اربابان می‌دانیم که با ضربه زدن به این اربابان آن را نابود می‌سازیم.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان