۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین درخشش آتشنشانان قزوینی در مسابقات المپیاد کشور
کد خبر: ۳۵۹۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد

درخشش آتشنشانان قزوینی در مسابقات المپیاد کشور

قدیرموسی خانی گفت: تیم عملیات ورزشی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در رشته دو، ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به مقام قهرمانی کشور رسید.

درخشش آتشنشانان قزوینی در مسابقات المپیاد کشور
قدیرموسی خانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با اشاره به مسابقات المپیاد آتشنشانان کشور اظهار کرد: سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی آتشنشانان کشور به میزبانی شهر تبریز و با حضور ۴۰ تیم برگزار شد، در این مسابقات تیم عملیات ورزشی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین موفق شد از میان تمامی مراکز استان‌ها در رشته دو، ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به مقام قهرمانی دست یابند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات به مدت سه روز از هفدهم تا نوزدهم مهرماه در شهر تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: همکاران ما در آتشنشانی قزوین توانستند در رشته آب‌رسانی به مقام ششم و در رشته FCC یا چالش آتشنشانی که در برج عملیاتی انجام می‌شد به مقام هفتم دست پیدا کنند.

انجام 2320 ماموریت از ابتدای سال تاکنون

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان آتش نشانی قزوین دارای ۱۰ ایستگاه در شهر قزوین و ۲۳۰ نیرو آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

موسی‌خانی تصریح کرد: به طور استاندارد به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است که خوشبختانه شهر قزوین به این مهم دست پیدا کرده و حوادث سایر نقاط استان را نیز در صورت نیاز پوشش می‌دهد.

وی افزود: با وجود اینکه در سطح ایستگاه‌های آتش‌نشانی از خودروها و تجهیزات به‌روز دنیا استفاده می‌کنیم، اما کمبودهایی داریم.

این مسئول عنوان کرد: امروز با توجه به وجود صنایع گوناگون در سطح استان و شرکت‌هایی که با مواد شیمیایی سرکار دارند، بیشترین نیاز ما در استان قزوین در حوزه خودروی مجهز مقابله با حوادث مواد شیمیایی است.

وجود ۱۶۵ شیر آتشنشانی در قزوین 

مدیرعامل سازمان آتشنشانی قزوین اظهار کرد: در سطح شهر قزوین ۱۶۵ شیر آتشنشانی وجود دارد که هر ساله با همکاری آب منطقه‌ای نسبت به افزایش و جانمایی مناسب آن اقدام می‌شود.

موسی‌خانی با بیان اینکه آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی مرز خاصی ندارد، تاکید کرد: با توجه به نیاز کشور هرجا که لازم باشد نسبت به اعزام تیم‌های عملیاتی از قزوین اقدام می‌شود و آتش‌نشانی قزوین تاکنون در حوادثی مانند واژگونی تانکرهای حمل سوخت، آتش‌سوزی واحدهای صنعتی و بلایای طبیعی مانند سیل آوج و الموت حضور فعال و مؤثری داشته است؛ همچنین در آتش‌سوزی که در پالایشگاه تهران رخ داد، پنج اکیپ از قزوین اعزام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز 2هزار و 320 ماموریت داشته‌ایم که بیشترین حوادث در شش ماهه اول سال مربوط به حریق علفزار، گندم‌زار و باغات بوده، بیشتر اعزام ما در خصوص آتش‌سوزی منازل و خودروها است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین تصریح کرد: در بحث حوادث اتفاق افتاده در سطح شهر، بیشترین اعزام نیروهای عملیاتی ما در مورد واژگونی خودرو و گیرکردن در آسانسورهای غیراستاندارد منازل بوده است.

وی افزود: ساختمان‌هایی که قبل از گرفتن پایان کار به بهره‌برداری می‌رسند برای شهر خطر محسوب می‌شوند چون این ساختمان‌ها قبل از دریافت تأییدیه ایمنی توسط آتش‌نشانی مورداستفاده قرار گرفتند، انتظار می‌رود متولیان وارد شوند و با ناایمنی برج‌ها برخورد کنند تا ایمن‌سازی در این حوزه اتفاق بیفتد.

ایمنی‌سازی در سازه‌های شهری ضروری است

موسی‌خانی با اشاره به لزوم ایمنی‌سازی در سازه‌های شهری، تاکید کرد: در قسمت‌های جنوبی و بافت فرسوده شهر با توجه به سختی عبور و مروردر کوچه‌های باریک و تنگ و شلوغی معابر در مواقع بروز حادثه، از اکیپ‌های خودرویی و موتوری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: چهار ایستگاه نواب، مولوی و باغ دبیر و ایستگاه موقت ما در خیابان امام خمینی(ره) در جنوب شهر آماده خدمت‌رسانی و مواقع حادثه است.

این مسئول گفت: با توجه اینکه خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان بافت مرکزی شهر از تراکم و ترافیک بالایی برخوردار هستیم یک ایستگاه موقت در این خیابان راه‌اندازی شده تا در صورت ضرورت، برای امدادرسانی با مشکل روبه‌رو نشویم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین تصریح کرد: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی قزوین از آمادگی خوبی برای مقابله با حوادث برخوردار هستند، اگر حادثه‌ای در خارج از شهر و استان قزوین رخ دهد با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری به سایر نقاط استان و حتی خارج از استان نیز خدمات ارائه می‌کنیم.

موسی‌خانی در پایان گفت: ما با تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به امکانات ورزشی و افتتاح باشگاه ورزشی ویژه همکاران در ایستگاه شهید بابایی شهر قزوین؛ به دنبال آن هستیم آمادگی نیروهای عملیاتی خود را برای خدمت‌رسانی به مردم و حضور در عملیات‌های سخت و طاقت فرسا بالا ببریم.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان