۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آحاد جوانان و نوجوانان در تیررس ترور ادراکی دشمن هستند
کد خبر: ۳۵۹۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۰ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه امام حسین(ع):

سیستم آموزشی کشور در ارتقاء سواد رسانه منفعلانه رفتار می‌کند

محمد جوانی با اشاره به اینکه نوجوانان در تیررس ترور رسانه‌ای دشمن هستند، گفت: یک عده مرده‌خوار سیاسی به دنبال سوژه‌ای برای سیاسی کردن ماجرای خانم امینی و تاخت و تاز در این میدان بودند.

آحاد جوانان و نوجوانان در تیررس ترور ادراکی دشمن هستند
محمدجوانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در رابطه با هیجانی شدن نوجوانان تحت تاثیر فضای مجازی در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: متاسفانه دولت‌ها طی سال‌های گذشته با استفاده از کلمات ویترینی" آزاد اندیشی و آزادی فکری" گسترش پهنای باند اینترنت را در اختیار دشمن قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه منافقین در گذشته 17هزار نفر از هموطنانمان را ترور کردند و امروز در حال ترور ذهنی و شناختی نوجوانان و جوانان هستند، تصریح کرد: کدام کشور عاقلی میدان را برای دشمن خود فراهم کرده و مسیر را برای نفوذ آن‌ها اتوبا‌کشی می‌کند و بدون هیچ نظارتی پهنای باند در اختیارش قرار می‌دهد؟!
 
جوانی ابراز کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی، روسیه و حتی کانادا در مقابل آمریکا، اقدام متقابل رسانه‌ای دارند و ضمن نظارت بر روی فعالیت کودکان، برنامه‌های اینترنتی را پایش می‌کنند.

روح نوجوانان و جوانان در تیررس دشمن
 
وی با اشاره به اینکه دشمن روح نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته، تصریح کرد: چرا باید اجازه جولان یک نرم‌افزار صهیونیستی و آمریکایی به نام اینستاگرام را در کشور فراهم کنیم؟ چرا زیرساخت‌های داخلی و شبکه‌های ملی اطلاعات تشکیل و تقویت نمی‌شود؟

مدرس دانشگاه امام حسین(ع) افزود: چرا نرم‌افزارهای داخلی سرعت پیدا نمی‌کنند تا حداقل جوانان و نوجوانان به سمت زیرساخت‌های داخلی روی آورند تا دیگر دغدغه جولان معاندین روی افکار آن‌ها را نداشته باشیم.

مسئول علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به ضعف سواد رسانه در کشور تصریح کرد: متاسفانه سواد رسانه در سیستم آموزش و پرورش ما صرفا به تالیف یک کتاب برای پایه دهم خلاصه شده، البته ارتباط چندانی هم با جنگ رسانه‌ و گسترده دشمن ندارد.

جوانی اظهار کرد: متاسفانه برخی به درس سواد رسانه به عنوان کلاس عمومی نگاه می‌کنند و حساسیتی که برای دروس دیگر قائل هستند را برای این درس ندارند و حتی معلم تخصصی برای این درس تربیت نشده؛ برخی معلمان حتی نمی‌دانند چطور دانش‌آموزان را اقناع کنند.
 
وی عنوان کرد: در این شرایط که خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان از سواد رسانه بی‌بهره هستند، باید با آموزش لازم و ارتقاء سواد و بینش رسانه‌ای مردم را در مواجهه با غول‌های رسانه‌ای جهان واکسینه شوند.

جهاد در فضای مجازی با مسدود سازی تروریسم رسانه‌ای
 
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: جهاد پایش و مسدودسازی یا حداقل محدودسازی تروریسم رسانه‌ای دو راهکار بسیار مهم برای برون‌رفت از چالش‌های فعلی و چالش‌های آینده خواهد بود.

 مسئول علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: بحث جهاد تبیین و هموارسازی بسترهای گفت‌وگوی واقعی بسیار اهمیت دارد تا جوانان و نوجوانان بتوانند مطالب خود را مطرح و گره‌های ذهنی خود را باز کنند.

مدرس دانشگاه امام حسین (ع)، واکنش افراد نسبت به فوت خانم مهسا امینی را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: برخی واکنش‌ها برگرفته از احساسات و عواطف بود که افراد تقصیر چندانی نداشتند و آن هم به دلیل ضعف در جنگ روایت‌هاست، گروه دیگری بودند که نسبت به نظام و گشت ارشاد دلخوری داشتند و دشمن توانست روی اذهان آن‌ها کار کند.

وی ادامه داد: در جنگ روایت‌ها سرعت انتشار بسیار اهمیت دارد لذا از همان ابتدای ماجرای خانم امینی باید روایت اول توسط نیروهای فراجا منعکس می‌شد درحالیکه دشمن پیش دستی کرده و اذهان را هیجانی و احساسات مردم را تحریک کرد.

مرده خواران سیاسی ماجرای فوت مهسا امینی را شخم زدند!

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: واکنش دیگر که شاهد آن بودیم و اغتشاشات را رقم زد دیگر احساسی و عاطفی نبود و حتی ارتباطی هم به مسئله زن بودن خانم امینی، حجاب یا سن و سال او و محل فوت و حتی اتفاقی که رخ داده بود را نداشت بلکه یک عده مرده‌خوار به دنبال سوژه‌ای برای سیاسی کردن ماجرا و تاخت و تاز در این میدان بودند.

جوانی تصریح کرد: این دسته از افراد تلاش می‌کنند تا به وسیله این موضوعات به نفع جریان مطلوب برنامه‌ریزی کرده و در انتخابات بعدی از آن بهره‌برداری کنند؛ این جناح سیاسی در کشور به نفع دشمن موضع‌گیری کرده و گشت ارشاد و دولت را متهم می‌کنند در حالیکه خودشان در مورد قتل خانم میترا استاد سکوت کردند.

مسئول علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: قتل خانم میترا استاد، موضوعی بسیار هولناکی بود که توسط یکی از افراد مشهور سیاسی کشور در نقش همسر او با چند گلوله انجام گرفت.

وی افزود: این افراد موضوع قتل میترا استاد را کوچک جلوه داده و حتی در رسانه‌های خود به خاطر نرمال‌سازی خبر، آن را با عکس‌ها و تیترهای متفاوت انتشار دادند اما در مورد قتل خانم امینی که با توجه به بیماری زمینه‌ای رخ داده، این‌چنین موضع‌گیری می‌کنند.

عده‌ای به دنبال تهییج فضا به نفع انتخابات هستند 

مدرس دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در سال 97 روزانه 400 تا 500 نفر در رنج‌های سنی متفاوت، بر اثر بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند، فوت خانم امینی هم یکی از این موارد بوده که در کلاس آموزشی پلیس اتفاق افتاده اما نباید اینگونه روی آن سناریوپردازی و دروغ‌گویی می‌شد که به کلیت نظام ارتباط داده شود.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: متاسفانه برخی از این مرده‌خوارهای سیاسی روی این سناریو دست گذاشتند تا بتوانند انتقام شکست‌های انتخاباتی خود را بگیرند و با موج سواری روی آن دولت و حاکمیت را تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان