۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تجهیزات هنرستان کشاورزی قزوین فرسوده است
کد خبر: ۳۵۹۰۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۵ ساعت: ۱۷:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تجهیزات هنرستان کشاورزی قزوین فرسوده است

نقی سیاهکلی گفت: متاسفانه تجهیزات ما در هنرستان کشاورزی قزوین همچنان قدیمی بوده و آموزش و پرورش به دلیل هزینه بالای این لوازم از پس خرید آنها برنمی‌آید.

تجهیزات هنرستان کشاورزی قزوین فرسوده است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ نقی سیاهکلی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار قزوین و دیگر مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به دو هنرستان کشاورزی در آبیک و قزوین اظهار کرد: هنرستان فدک که در کلیومتر ۱۱ جاده قزوین_رشت قرار دارد، با ۱۸ هکتار مساحت، ظرفیت آموزشی ۲۵۰ دانش آموز و ظرفیت خوابگاهی ۱۳۰ نفر را دارا است که در حال حاضر ۱۶۰ دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: عمدتا کسانی که به رشته‌های علوم دامی، امور باغی، امور زراعی و ماشین آلات کشاورزی گرایش دارند از شهرستان‌های دیگر وارد این هنرستان شده و در کنار تحصیل از فعالیت‌های عملی بهره می‌برند.

برداشت سالانه ۹ تن میوه از باغات هنرستان فدک

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت هنرستان فدک بسیار بالا است، عنوان کرد: این هنرستان با دارا بودن ۲ هکتار باغات گیلاس و گلابی، در سال حدود ۵ تن گیلاس و ۴ تن گلابی تولید می‌کند.

سیاهکلی با اشاره به ۴۰ اصله درخت گردوی هنرستان فدک افزود: همچنین ۶ هزار متر مربع ظرفیت درختان پسته این مدرسه کشاورزی است و هرساله یک تن پسته خشک به بار می‌نشیند.

وی عنوان کرد: اکنون ۱۸ راس گاو و گوساله در مدرسه دام هنرستان نگه‌داری می‌شود‌ و تعدادی از آن‌ها شیرده هستند و سالن پرورش مرغ با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰ قطعه، کارگاه پرورش قارچ و استخر پرورش ماهی با ظرفیت ۸ هزار قطعه ماهی درسال در این مکان آموزشی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: مزارع ذرت و جو و دو گلخانه به مساحت هزار ۶۰۰ متر مربع از دیگر امکانات این هنرستان است.

تجهیزات ما در هنرستان کشاورزی قدیمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر به دنبال عقد قرار داد با پارک علم و فناوری استان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت علمی و تخصصی این مرکز جهت بهره‌برداری دانش آموزان و آشنایی آنها با علوم روز استفاده کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: متاسفانه تجهیزات ما در هنرستان کشاورزی قزوین همچنان قدیمی بوده و آموزش و پرورش به دلیل هزینه بالای این لوازم از پس خرید آنها برنمی‌آید.

وی در پایان گفت: دانش آموزان این مدرسه عمدتا از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستد و امیدوارم مسئولین استانی و کشوری در تخصیص اعتبارات لازم ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان