۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین ایران مقتدرانه در همه میادین بین‌المللی حضور دارد
کد خبر: ۳۵۸۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۸ ساعت: ۲۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ایران مقتدرانه در همه میادین بین‌المللی حضور دارد

محمدمهدی اعلائی گفت: ایران با وجود هجمه‌های مختلف دشمن، اقتدار خود را در عرصه‌ها حفظ کرده و در حوزه اقتصادی علی رغم مشکلات موجود در وضعیت بهتری نسبت به کشورهایی است که در معرض تخریب نظام هستند، قرار دارد.

ایران مقتدرانه در همه میادین بین‌المللی حضور دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلائی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در نگاه ابتدایی درباره شناخت قدرت‌های جهان و کسانی که قابلیت نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی دارند، مخلان امنیت بین‌المللی از ابزاری مانند سلطه، سکه و سلاح استفاده کرده‌اند و این ابزارهای کشورهای استکباری دنیا، معطوف به تحمیل فشارهای نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به جمهوری اسلامی و آسیب رساندن به آن است.

وی افزود: در یک بازه زمانی چند ساله در جنگ سخت تحمیلی، صدها هزار نفر از نخبگان، صاحب‌نظران و افراد تاثیرگذار مانند شهیدرجایی، بابایی و شهدای هسته‌ای که می‌توانستند در عرصه‌های مختلفی جریان‌ساز باشند، به صورت فیزیکی و با رفتارهای تروریستی و کشتارهای غیرمنصفانه حذف شدند.

ایران با وجود هجمه‌های دشمنان اقتدار خود را حفظ کرده است

اعلائی با بیان اینکه کشور ما بیش از چهل سال در معرض ناجوان مردانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت، عنوان کرد: اولین موضوعی که از گردشگران و مسافران خارجی از ایران بدون شناخت اولیه می‌شنویم، ذهنیت مثبت آنها بوده که چیزی متفاوت از تبلیغات رسانه‌های مخالف ایران است.

وی ادامه داد: ایران با وجود هجمه‌های مختلف دشمن، اقتدار خود را در عرصه‌ها حفظ کرده و در حوزه اقتصادی علی رغم مشکلات موجود در وضعیت بهتری نسبت به کشورهای دیگر است.

استاندار قزوین بیان کرد: مقاومت و پیشرفت کردن و دشمنان را به عقب راندن، مختصات ابرقدرت بودن در دنیا است، با توجه به شرایط حاکم بر دنیا و وعده‌های الهی، کسانی که در مسیر عدل و انصاف ایستادگی کنند پیروزمندان تاریخ خواهند بود.

حسن غفوری فرد در ادامه این مراسم اظهار کرد: دانشجویان در این جشنواره با فرهنگ غنی چندین هزار ساله کشور، فرهنگ قزوین و با خرده فرهنگ‌های کشور آشنا می‌شوند.

جهل و عدم شناخت مهم‌ترین عامل جنگ ملت‌های دنیاست

وی افزود: امروز روز عرفه است، به این معنی که باید شناخت، آگاهی و بصیرت داشته و اقدام کنیم زیرا جهان بشریت با مشکلات بسیاری روبه‌روست و فاصله طبقاتی زیادی بین کشورهای غنی و فقیر وجود دارد و حاصل آن، جنگ می‌شود.

استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: علت همه جنگ‌های دنیا، جهل است؛ اگر مردم نسبت به فرهنگ، امکانات و ظرفیت‌ها شناخت حاصل کرده و از آنها در راستای بهبود وضعیت خود استفاده می‌کردند، جنگ‌ها شکل نمی‌گرفت.

غفوری‌فرد ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با هدف شناخت فرهنگ‌های مختلف جهان و خرده فرهنگ‌ها برگزار می‌شود تا به واسطه این فعالیت فرهنگی بتوان بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: سرود «سلام فرمانده» یک کار فرهنگی با چاشنی زیبای هنری بود که به سرعت بدون اجبار و مشکلاتی پخش شد و این سرود نشان داد انجام فعالیت فرهنگی بدون نیاز به درگیری و با زور و سلاح می‌تواند بر سایر حوزه‌ها اثرگذار باشد.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل مقدمه فعالیت فرهنگی جهان‌گیر برای شناخت فرهنگ و استفاده از فرهنگ هنر است و پیام انقلاب با فرهنگ و هنر می‌تواند به دنیا ابلاغ شود.

غفوری‌فرد در پایان گفت: قزوین مهد علم و دانش بوده است و بزرگانی که از آن برخواسته‌ که از فرهنگ همراه با چاشنی هنر برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان