۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۰۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند
کد خبر: ۳۵۸۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۸ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر علوم:

۱۰۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند

هاشم داداش پور گفت: از بین ۶ میلیون نفر جمعیت دانشجویی که در میان کشورها جابه‌جا می‌شود سهم ایران ۱۰۰هزار نفر است.

۱۰۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هاشم داداش‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های مختلف جهان مشغول به تحصیل هستند و این شرایط نشان دهنده گسترده بودن وضعیت جابه‌جایی دانشجویان است.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌‌دهد آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در ۱۰ سال آینده به ۹ الی ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد که کشور مستثنی از این موضوع نیست.

 معاون وزیر علوم و رئیس امور سازمان دانشجویان بیان کرد: جابجایی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ظرفیت عظیمی برای هر کشور محسوب می‌شود تا بتوانند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

داداش‌پور گفت: آمار و داده‌های جهانی نشان می‌دهد که بخش زیادی از جابجایی دانشجویان مربوط به کشورهای اسلامی است و دانشگاه‌های ایران هم جایگاه خوبی در این زمینه دارند به طوری که در حال حاضر ۱۰۰هزار دانشجوی غیرایرانی در ایران تحصیل می‌کنند.

این مسئول گفت: ایران در جابه‌جایی علمی سهم مناسبی دارد هرچند نباید در این شرایط باقی ماند و لازم است به سمت جلو حرکت کنیم.

داداش‌پور یادآور شد: جابه‌جایی دانشجو چرخه‌ای است که عدم آشنایی نسبت به آن چالش‌هایی را به همراه دارد؛ لذا اگر دانشگاهی قصد جابه‌جایی و بین‌المللی شدن را دارد باید یادگیری این چرخه را مد نظر قرار دهد تا عملکرد مناسبی در جذب دانشجو داشته باشد.

وی عنوان کرد: در چرخه جذب دانشجو سه حوزه باید فعال باشد؛ اولین گام، معرفی دانشگاه‌هاست که باید توسط کشور مقصد صورت بگیرد.

معاون وزیر علوم و امور دانشجویان در پایان گفت: گام‌های بعدی شامل حین ورود به دانشگاه و کشور مربوطه و بعد از فراغت از تحصیل است و اگر این چرخه را به خوبی نشناسیم در تبادل دانشجو موفق نخواهیم شد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان