۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کارشکنی‌های آژانس در فعالیت‌های هسته‌ای ایران سیاسی است
کد خبر: ۳۵۸۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۱ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

کارشکنی‌های آژانس در فعالیت‌های هسته‌ای ایران سیاسی است

محمدرضا خانلری گفت: مسئله غرب و امریکا با ایران بحث هسته‌ای نیست بلکه مسئله سیاسی است و درواقع با اصل موجودیت نظام اسلامی مشکل دارند.

کارشکنی‌های آژانس در فعالیت‌های هسته‌ای ایران سیاسی است
محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران اظهار کرد: عداوت دشمن با ایران یک بحث جدید نیست و این کارشکنی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی به انواع مختلف ظهور و بروز داشته است.

وی افزود: غرب و اروپا و در راس آنها امریکا و اسرائیل با صدور چنین بیانیه‌ها و قطعنامه‌هایی در صدد هستند که به عداوت‌های خود رسمیت ببخشند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود در تمامی ابعاد با آژانس و کشورهای تصمیم‌گیرنده در این حوزه همکاری داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: ایران حتی برخی اقدامات داوطلبانه را برای اعتمادسازی در بحث محدودیت‌های هسته‌ای را اجرا کرد.

رویکرد آژانس هسته‌ای در قبال مسئولیت‌ها غیرسازنده بود

وی بیان کرد: درواقع در دوره ریاست جمهوری روحانی ایران مماشات و سازش را در بحث برجام و فعالیت‌های هسته‌ای در پیش گرفت اما آن نرمش قهرمانانه که مد نظر مقام معظم رهبری بود حاصل نشد.

خانلری تصریح کرد: مسئله غرب و امریکا با ایران بحث هسته‌ای نیست بلکه مسئله سیاسی است و درواقع با اصل موجودیت نظام اسلامی مشکل دارند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کارشکنی‌های امریکا در ماجرای برجام گفت: شاهد بودیم که با کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها مانع به سرانجام رسیدن برجام شدند.

وی با بیان اینکه رویکرد آژانس هسته‌ای در قبال مسئولیت‌ها غیرسازنده بود؛ اضافه کرد: اکنون روسیه و چین که عضو آژانس بوده و حق وتو دارند نیز قطعنامه را امضا نکردند لذا بعید است که این قطعنامه در شورای عالی امنیت به تصویب برسد.

ایران باید از حق خود دفاع کند

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: در حال حاضر فرصت 2الی3ماهه داریم که این قطعنامه به شورای عالی امنیت برود و ایران باید از این فرصت استفاده کند.

خانلری عنوان کرد: باتوجه به اینکه در شرایط ویژه‌ بین‌المللی هستیم یعنی بحران درگیری اوکراین و روسیه و حق وتویی که روسیه در آژانس دارد نیز می‌تواند در برنامه هسته‌ای آژانس اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با این وجود در این میان بحث فنی مطرح نیست بلکه امریکا و اسرائیل مسائل سیاسی را با ابزار قرار دادن مسائل هسته‌ای دنبال می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امریکا و اسرائیل با تصور ضعف در شرایط روسیه نیز اقدام به صدور قطعنامه علیه ایران کرده‌اند غافل از اینکه معادلات منطقه این اطمینان را به غرب نمی‌دهد که روسیه در این درگیری شکست بخورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ایران باید از حق خود دفاع کند و بدون شک دولت آقای رئیسی از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان