۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین چند نفر به حج تمتع مشرف می شوند؟
کد خبر: ۳۵۸۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۸ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

چند نفر به حج تمتع مشرف می شوند؟

در فاصله یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج تمتع، ظرفیت برخی کاروان‌ها هنوز تکمیل نشده است

چند نفر به حج تمتع مشرف می شوند؟

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که ۳۶ هزار و ۴۶۹ نفر به عنوان زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. از این تعداد تا روز گذشته ۳۶ هزار و ۲۸۷ نفر آمادگی خود را برای زیارت خانه خدا اعلام کرده‌اند که تاکنون ۳۶ هزار و ۷۲ نفر با پرداخت هزینه سفر، ثبت‌نام خود را قطعی کرده و آماده اعزام به حج تمتع شده‌اند.

با توجه به ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال جاری، ۱۸۲ ظرفیت خالی در کاروان‌های حج تمتع همچنان باقی مانده است که سازمان حج و زیارت ثبت‌نام از متقاضیان را تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه می‌دهد.

نکته قابل توجه در حج تمتع امسال با توجه به تأکید رئیس سازمان حج و زیارت به انصراف ندادن مشمولان از حج تمتع سال جاری به دلیل نامشخص بودن هزینه‌های حج تمتع در سال‌های آینده، تعداد انصرافی‌ها است. به طوری که تا روز گذشته ۷۴۴ نفر از افرادی که سال ۹۹ در کاروان‌های حج تمتع ثبت‌نام کرده بودند و مشمول تشرف به سرزمین وحی بودند، با افزایش هزینه‌های حج تمتع و مشکلاتی همچون همراه نبودن یکی از اعضای خانواده در این سفر به خاطر اعمال محدودیت سنی از سوی سعودی‌ها، انصراف و ترجیح دادند سال‌های آینده به این سفر معنوی مشرف شوند.

هزینه حج تمتع امسال به طور متوسط ۴۵ میلیون تومان شده است و زائران حج سال ۹۹ که هزینه این سفر را پرداخت کرده بودند، با توجه به افزایش قیمت‌ها از سوی سعودی‌ها، باید نسبت به تکمیل هزینه‌های حج اقدام کنند تا امکان تشرف به این سفر معنوی را داشته باشند.

امسال بر اساس تصمیم سعودی‌ها فقط افراد کمتر از ۶۵ سال که حداقل ۲ دز واکسن مورد تأییدشان را زده باشند، امکان تشرف به حج تمتع را دارند. سازمان حج و زیارت هم با وجود اعتراض نسبت به این تصمیم، محدودیت سنی را اعمال و در اطلاعیه‌ای از امکان ثبت‌نام مشمولان متولد ۱۰ خرداد ۱۳۳۶ به بعد خبر داد که به این ترتیب ۲۲ هزار نفر از افراد مشمول حج تمتع سال ۹۹ که به امید تشرف به حج آینده هزینه این سفر معنوی را واریز کرده بودند، از گردونه اعزام حذف شدند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان