۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۹ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می‌شود/ دولت در کنترل بازار مصمم است

عباس کاظمی با بیان اینکه نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می‌شود؛ گفت: طبیعی است با آزادسازی یارانه‌ها، قیمت‌ها متوازن شده و انگیزه فساد و رانت در سودجویان کاهش یابد که انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد ثبات بازار باشیم.

نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می‌شود

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته بر بازار اظهار کرد: پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی توسط دولت سیزدهم، اقدامات گسترده بازرسی و کنترل اقلام اساسی از جمله آرد و نان توسط گروه‌های نظارتی به صورت روزانه در سطح شهر انجام می‌شود.

وی با اذعان به اینکه سه اکیپ تخصصی در حوزه نظارت بر کالاهای اساسی در سطح شهر قزوین فعالیت می‌کنند، افزود: به منظور افزایش ظرفیت نظارت بر بازار بنا داریم هفت اکیپ از نیروهای جهادی که اعلام آمادگی کرده و سازماندهی شده‌اند را به این گروه‌ها اضافه کنیم.

فرماندار قزوین با بیان اینکه نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوائی‌های شهر آغاز شده است، تصریح کرد: در طرح هوشمندسازی یارانه نان و آرد، عرضه آرد به نانوایان به صورت یارانه‌ای نبوده بلکه آزاد است و به ازای فروش نان در قالب هر تراکنش، یارانه نانوا توسط دولت پرداخت می‌شود.

با اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها انگیزه فساد توسط سودجویان کاهش می‌یابد

کاظمی عنوان کرد: در طرح هوشمندسازی یارانه نان در صورتی که نانوایان بخواهند وزن چانه و نان را کاهش داده یا خارج از شبکه آن را عرضه کنند نیز تخلفات مربوطه به وسیله نرم‌افزار هوشمند کنترل و شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می‌شود؛ گفت: طبیعی است با آزادسازی یارانه‌ها، قیمت‌ها متوازن شده و انگیزه فساد و رانت در سودجویان کاهش یابد که انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد ثبات بازار باشیم.

این مسئول در خصوص کیفیت نان اظهار کرد: طبیعتا در جایی که فضای رقابتی ایجاد شود، نانوا ناگزیر است برای فروش کالای خود و رسیدن به مبلغ مورد نظر کیفیت نان را افزایش دهد.

شبکه نظارت بر کالاها افزایش می‌یابد

فرماندار قزوین یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان و آرد، با گذشت زمان به مرور شاهد افزایش کیفیت نان در نانوائی‌ها باشیم.

کاظمی بیان کرد: در حوزه سایر کالاها نیز به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالا، نظارت‌ها توسط بازرسان به صورت جدی صورت می‌گیرد؛ البته همواره سودجویانی در تلاش هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند اما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که دولت در کنترل بازار، نظارت و بازرسی آن و عملکرد اصناف در شبکه توزیع مصمم است.

وی اذعان کرد: با ساماندهی شبکه مردمی و جهادی در حوزه نظارت بر کالاها و بازار بنا داریم ظرفیت جدیدی را ایجاد کنیم تا گروه‌های جهادی و مردمی در حوزه نظارت بر اصناف بازار ما را کمک کنند.

انتهای پیام/4006

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان