۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حال و هوای قزوین در شب‌های قدر
کد خبر: ۳۵۷۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۳ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

لحظه‌های ناب بندگی در دیار دارالمومنین؛

حال و هوای قزوین در شب‌های قدر/ اینجا قیمت آدم‌ها را خدا تعیین می‌کند

قزوین شهر دارالمومنین، در این شب‌ها حال و هوای دیگری دارد، شب هنگام که در کوچه و خیابان این شهر قدم برمی‌داری صدای مناجات از هر طرف شهر به گوش می‌رسد و گویا مردم بعد از مدت‌ها محصور بودن در چنگال کرونا، بار دیگر فرصت بهره‌مندی از سفره رزق معنوی را پیدا کرده‌اند.

حال و هوای قزوین در شب‌های قدر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ روزها و شب‌های نور و رحمت در ماه میهمانی خدا را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم و لحظه‌های ناب بندگی بر دل و جان عاشقان و دلسوختگان حضرت حق با تمام زیبایی‌هایش می‌نشیند.

ماه میهمانی خدا از نیمه عبور کرده و به شب‌هایی رسیده است که پرودگار تقدیر یک سال ما را تعیین و امضا می‌کند، ایام شب‌ قدر فرصتی برای بازنگری اعمال خود در یک سال گذشته و عهد و پیمان دوباره با خدا و اهل بیت(ع) و اراده برای بهتر شدن و بهتر زندگی کردن در یک سال پیش رو است.

زیبایی شب‌های قدر به احیا گرفتن تا صبح و نجوای العفو العفو در نیمه‌های شب است و ناگفته نماند احیای دسته‌جمعی در مساجد و اماکن مقدس حال و هوای دیگری به این شب‌ها می‌بخشد که متاسفانه کرونا طی دوسال اخیر این فرصت را از همه ما گرفته بود.

خوشبختانه امسال باز هم شاهد رونق هیئات مذهبی، مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم و حتی برگزاری مراسم‌های شب زنده‌داری در شب قدر و محافل مناجات در گوشه کنار شهر و در خیابان‌ها برقرار است.

قزوین شهر دارالمومنین، در این شب‌ها حال و هوای دیگری دارد، شب هنگام که در کوچه و خیابان این شهر قدم برمی‌داری صدای مناجات از هر طرف شهر به گوش می‌رسد و گویا مردم بعد از مدت‌ها محصور بودن در چنگال کرونا، بار دیگر فرصت بهره‌مندی از سفره رزق معنوی را پیدا کرده‌اند.

پیاده راه سبزه‌میدان در مرکز شهر قزوین این شب‌ها میزبان حضور مردم در فضای باز و برگزاری مراسم احیا شب قدر است که با رعایت اصول بهداشتی برپا می‌شود.

خوبی این مراسم به این است که مردم می‌توانند به صورت خانوادگی حضور پیدا کنند و حتی فرزندان کوچک آنها از فضای باز و غرفه‌های کودکی که دایر شده برای سرگرمی استفاده می‌کنند.

از مرکز شهر که بگذریم امامزادگانی از جمله چهارانبیا، امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده آمنه خاتون(س)، امامزاده بی‌بی شهربانو(س) و بسیاری دیگر از بقاع متبرکه مراسمات ویژه در این شب‌ها دارند.

مساجد هم که میزبان اهالی محل بوده و هیچی مسجدی در این شب‌ها خلوت و خاموش نیست و از کنار هر مسجدی که عبور می‌کنی نجوای بندگی به گوش می‌رسد.

از طرفی مانند همیشه زیبایی ایام شب قدر به این است که همه مردم با هر ظاهر و سلیقه‌ای حضور دارند و درواقع این شب‌ها خداوند آدم‌ها را به قیمت خودشان می‌خرد و نقطه مشترک آدم‌ها به اشک‌هایی است که قطره قطره جاری می‌شود و سیل بندگی در بندبند فضای شهر به راه می‌افتد.

در این شب‌هاست که نفس کشیدن در فضای شهر قابل مقایسه با ایام دیگر نیست و تمام سلول‌هایت پر می‌شود از نور و عطر اجابت که صدها حنجره آمین‌گوی دعاها هستند و می‌توان لحظه اجابت را با تمام وجود حس کرد.

انتهای پیام/ 1300


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان