۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح «افطاری ساده» در امامزادگان شاخص قزوین
کد خبر: ۳۵۶۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۱۵ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خبرداد:

اجرای طرح «افطاری ساده» در امامزادگان شاخص قزوین

حجت الاسلام رضا نوروزی گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان افطاری ساده در قالب طرح ضیافت الهی در ۶۰ امامزاده شاخص و برخی مساجد این استان اجرا می شود.

اجرای طرح «افطاری ساده» در امامزادگان شاخص قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از فارس ، حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه کمیته استانی ضیافت الهی و ساماندهی منابع انسانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین، اظهار کرد: در قالب این طرح، جزء و ترتیل خوانی قرآن کریم در سطح 26 امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: این سازمان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضاهای معنوی خاص، محفل انس با قرآن کریم را در امامزاده های استان برگزار می کند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در راستای این طرح تعدادی از مبلغان دینی در این مکان های مقدس مستقر می شوند، ادامه داد: 22 روحانی و  مفسر قرآن کریم اعزامی و بومی در بخش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.

وی در ادامه به برپایی خیمه های معرفت نیز اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همانند سال های گذشته، خیمه معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان و غرفه کودک و نوجوان در امامزاده های شاخص استان برپا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: جلسات تفسیر قرآن، جزء و ترتیل خوانی، افطار دهی در برخ امامزاده‌ ها و پاسخ‌ به مسائل دینی و مذهبی مردم روزه ‌دار از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی به شمار می رود.

حجت الاسلام نوروزی در پایان اظهار کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این برنامه ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد کردن فضای معنوی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و ترویج مفاهیم قرآنی است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان