۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین چرا حجامت‌کنندگان بیشتر عمر می‌کنند؟
کد خبر: ۳۵۶۸۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۹ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

متخصص طب سنتی پاسخ داد؛

چرا حجامت‌کنندگان بیشتر عمر می‌کنند؟

متخصص طب سنتی با بیان اینکه افرادی که حجامت می‌کنند عمر بیشتری می‌کنند، گفت: در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود و مغز استخوان شروع به خون‌سازی جدید می‌کنند و مرتب به رگ‌ها خون جدید انتقال می‌دهند.ش

چرا حجامت‌کنندگان بیشتر عمر می‌کنند؟
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از دانا ؛علیرضا ابوالفضلی با اشاره به فواید حجامت در افزایش عمر گفت: کسانی که مکانیزم حجامت را بدانند مخالفتی با آن نخواهند داشت. در اینجا باید ببینیم حجامت چیست؟ در نظر بگیرید یک دستگاه آبمیوه‌گیری وجود دارد و فضولات آن باید تخلیه شود و در بدن انسان نیز آلودگی‌هایی وجود دارد که نه با تعریق، نه با ادرار و مدفوع خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها در فیلترهای بدن مانند پشت‌ ساق پا، پشت کلیه‌ها و بین دو کتف جمع می‌شوند و برای خون‌سازی بهتر بدن این آلودگی‌ها باید خارج شوند. تا زمانی که این آلودگی‌ها در بدن وجود دارد جسم انسان متابولیسم سالمی ندارد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افرادی که حجامت می‌کنند عمر بیشتری می‌کنند، افزود: دلیل آن است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود و سلول‌های مغز استخوان بسیار هوشمند و خون‌ساز هستند و پس از حجامت شروع به خون‌سازی جدید می‌کنند و مرتب به رگ‌های شما خون جدید انتقال می‌دهند، به همین دلیل فرآیند دستگاه گوارش، قلب و اکسیژن‌رسانی بهتر صورت می‌گیرد.

ابوالفضلی افزود: با توجه به این مسائل کسی که حجامت مرتب انجام می‌دهد همواره بدنی فعال و سالم خواهد داشت و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهد داشت و کمتر به مریضی دچار خواهد شد، پیشنهاد می‌شود در این دوران که بیماری شیوع پیدا کرده از حجامت استفاده کنیم تا بدن مقاوم‌تری داشته باشیم.

وی متذکر شد: بسیاری از افراد می‌گویند که جای حجامت کردن خون می‌دهیم، اما اینجا فرقی وجود دارد، زمانی که شما خون اهدا می‌کنید از سرخرگ‌ها خون می‌گیرید که آن خون تمیز است و توصیه می‌کنیم ابتدا حجامت کنید که خونتان تمیزتر شود و سپس خون خود را اهدا کنید.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: حجامت یک نوع عمل جراحی ساده است؛ در نتیجه افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند باید پیش پزشکی بروند که تخصص طب دارد. فردی که عمل حجامت را صورت می‌دهد باید به آناتومی بدن آشنا باشد تا آداب اصلی حجامت را انجام دهد. یک حجامت مفید برای هر نفر ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

ابوالفضلی گفت: برای مثال در مکتب هندی‌ها حجامت به یک صورت انجام می‌شود؛ در حالی که حجامت برای چینی‌ها، یونانی‌ها، تبتی‌ها، ایرانی‌ها و عرب‌ها هرکدام متفاوت است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان