۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین افزایش مراکز پژوهشی و تحقیقاتی استان/طرح شهید احمدی‌روشن در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۵۶۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۱۶ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد نخبگان استان:

۳۰۰ نخبه قزوینی از تسهیلات بهره‌مند شدند/ تشکیل هسته‌های مسئله محور در استان

علی رجب‌پور گفت: ارائه تسهیلات بنیاد نخبگان استان قزوین به صورت مقطعی است و ۳۰۰ نفر از نخبگان استان از این تسهیلات طی سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند.

افزایش مراکز پژوهشی و تحقیقاتی استان/طرح شهید احمدی‌روشن در قزوین اجرا می‌شود
علی رجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های دفتر بنیاد نخبگان استان قزوین در حمایت از نخبگان اظهار کرد: 50 نفر از جامعه دانشجویی استان از طریق دریافت تسهیلات و جوایز تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط دفتر بنیاد نخبگان استان قزوین مورد حمایت قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه حمایت‌های دفتر بنیاد نخبگان به صورت مادی و فرهنگی است، افزود: در سال‌ ۱۴۰۰ از 12 نخبه استان قزوین حمایت شد که این حمایت‌ها نسبت به سال گذشته با رشد دو برابری همراه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین بیان کرد: اجرای طرح شهید احمدی روشن از سایر طرح‌های حمایتی بوده که شکل‌گیری هسته‌های نخبگان مسئله‌محور در آن مدنظر است.

تشکیل 8 هسته نخبگانی در استان قزوین

رجب‌پور با بیان اینکه طلاب و دانشجویانی که از شرایط تحصیلی مناسبی برخوردار باشند می‌توانند در طرح احمدی‌روشن شرکت کنند، اذعان کرد: 8 هسته نخبگانی در استان قزوین تشکیل شده که 6 پروژه توسط اساتید راهبر انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: 7 دانشجو در این هسته‌ها به مدت 9 ماه فعالیت می‌کنند؛ حق الزحمه اساتید و دانشجویان توسط بنیاد نخبگان و نهاد متقاضی به صورت مشترک پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار نخبگان استان قزوین متغیر است، گفت: ارائه تسهیلات بنیاد نخبگان استان قزوین به صورت مقطعی است و 300 نفر از نخبگان استان از این تسهیلات طی سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند.

ارتباط نخبگان با صنعت مهمترین هدف بنیاد است
 
رجب‌پور گفت: فعالیت‌های دفتر بنیاد نخبگان استان قزوین در دو بخش پشتیبانی‌ها و اثرگذاری استعدادهای برتر و نخبگان در جامعه دنبال می‌شود؛ آئین‌نامه جذب و نگهداری این افراد توسط دولت ابلاغ شده و در حال تدوین شیوه‌نامه آن هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین به دنبال ایجاد ارتباط بین استعدادهای برتر و صنایع در قالب برنامه‌ها و رویدادهای مشترک هستیم؛ هسته‌های نخبگان در 5 حوزه فرهنگی و اجتماعی، فناوری، آب و کشاورزی، مدیریت شهری و معماری، سلامت با رویکرد حل مسائل استان را شکل داده‌ایم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین ابراز کرد: نخبگان استان در رشته‌های فنی، مهندسی و پزشکی شاغل هستند اما نبود بازار کار در رشته‌های علوم پایه و برخی رشته‌های انسانی مهم‌ترین نگرانی موجود است در حالی که مراکز پژوهشی و تحقیقاتی فعال در این حوزه می‌توانند بسیار موثر باشند.

تعداد هسته‌های نخبگانی در قزوین افزایش می‌یابد

رجب‌پور تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه‌های استان مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را در رشته‌های با بازار شغل محدود، افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: افزایش تعداد هسته‌های نخبگانی مسئله‌محور در طرح احمدی‌روشن، برگزاری چند رویداد مشترک با صنایع و شرکت‌های دولتی و افزایش دامنه افرادی که می‌توانند از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده کنند در حوزه اطلاع رسانی از جمله برنامه‌های دفتر بنیاد نخبگان استان قزوین است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان