۲۹/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۵ جمعه

صبح قزوین لولوسازی و تحریف واقعیت به سبک اصلاح طلبان! +جزئیات و تصاویر
کد خبر: ۳۵۶۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

از برجام و FATF تا فضای مجازی و حوزه ICT؛

لولوسازی و تحریف واقعیت به سبک اصلاح طلبان! +جزئیات و تصاویر

چند روز پیش نیز برخی رسانه ها از قول آذر منصوری، دبیرکل غیرقانونی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت نوشتند که وی طی نامه ای به وزارت کشور، در خواست تجمع برای طرح صیانت داده است!

لولوسازی و تحریف واقعیت به سبک اصلاح طلبان! +جزئیات و تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛پس از ناکامی جریان غربگرا در اداره کشور و تحمیل مشکلات معیشتی و غیرمعیشتی به مردم، این روزها برخی افراد از درون این جریان، موضوع فضای مجازی را نردبانی برای آبروی از دست رفته خود قرار داده اند. به همین دلیل بعضاً با رفتارها و سخنان قشری و عوامانه به دنبال تجدید حیات هستند.

البته معمولاً این افراد جرأت نمی کنند که ضرورت قانونمند شدن فضای مجازی را انکار کنند؛ زیرا اولاً این سخن نه عقلی و نه عقلایی است و علاوه بر آن، با بیان این ادعا، آبروی خود را هم می برند. اما نکته اینجاست که آنها به وسیله بازی های رسانه ای و ایجاد حاشیه، به هر طرح و قانونی حمله می کنند و با کلی گویی و سرهم کردن برخی جملات فریبنده و یا با دروغ و تحریف واقعیات، -  جلوی رشد و پیشرفت کشور در حوزه ICT می ایستند.

برای مثال، عباس عبدی، فردی که بدون تخصص و تعمق کافی در مسائل مختلف اظهار نظر می کند، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است: «با وضعيت سياسي موجود هيچ راهي جز حذف فضاي مجازي براي صاحبان قدرت كنوني وجود ندارد، مگر اينكه رويكرد آنان نسبت به سياست و اداره امور تغيير كند».

همچنین او مدعی شده است: «بستن آن يعني رفتن به گذشته و مترادف با افزايش فقر و بدبختي و توقف رشد اقتصادي و مهاجرت نخبگان از كشور است. جامعه‌اي كه مي‌خواهد كسب و كارهاي استارت‌آپي آن پيشرو باشد، نمي‌تواند با اينترنت مبارزه كند، بلكه بايد آن را توسعه دهد».

آذری جهرمی، وزیر پرحاشیه پیشین ارتباطات هم که ابهامات و شبهات جدی درباره عملکرد چهارساله او در دوران وزارت او باقی است، بعد از خبر تصویب کلیات سریعا به میدان آمد و توئیت قابل تاملی را منتشر کرد و نوشت:

«نازک آرای تن شاخه گلی
که به جا‌نش کِشتَم و به جان دادمش آب،
ای دریغا به بَرَم می‌شکند…
شعر از نیما یوشیج»


جهرمی بعد از حمله روسیه به اوکراین نیز با طعنه این حمله را برای «صیانت» از اوکراین نامید و شب گذشته هم در استوری اینستاگرام ادعای دیگری علیه طرح مجلس مطرح کرده که درباره این یادداشتی نیز نوشته است.


همچنین اخیراً پایگاه موسوم به جماران که با استفاده از نام امام خمینی(ره)، خلاف اندیشه های امام راحل قدم بر می دارد نیز یکی از آتش بیارهای معرکه بوده است. این پایگاه معلوم الحال نیز مواضع سطحی جهانگیری و سید حسن خمینی را در این زمینه بازنشر داده است.





جالب است که چند روز پیش نیز برخی رسانه ها از قول آذر منصوری، دبیرکل غیرقانونی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت نوشتند که وی طی نامه ای به وزارت کشور، در خواست تجمع برای طرح صیانت داده است!

همچنین یکی دیگر از افرادی که در حال تحریک مردم است، امیر ناظمی - معاون آذری جهرمی در زمان تصدی وزارت ارتباطات – است. هرچند قبلاً  جهان نيوز طی گزارشی ویژه با عنوان «زیر پوست وزارت ارتباطات چه می‌گذرد؟/ دست راست آذری جهرمی مشغول چه کاری است؟!» به افکار عجیب و غریب او در حوزه ICT و برخی اظهار نظرهای مسأله دار او پرداخته است، اما اخیراً ایلنا نیز در مورد طرح موسوم به صیانت به نقل از او نوشت: «جامعه مدنی باید حساسیت خود را نسبت به تصویب این طرح حفظ کند چون تصویب این طرح به معنی خداحافظی با اینترنت در ایران است»!


در هر صورت برخی رفتارها مثل دعوت به تجمع یا تحریک مردم با عنوان جامعه مدنی در جای خود قابل تأمل است اما در پاسخ به برخی اظهار نظرات بالا اجمالاً  باید گفت:

اولاً؛ اگر قانونگذاری برای فضای مجازی به معنای بستن اینترنت بود، بنابراین امروز در آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و ... باید اینترنتی وجود نمی داشت! زیرا کشوری مانند آمریکا که خود اینترنت را راه اندازی کرده، اتفاقاً دارای سخت ترین قوانین در مورد فضای مجازی است!

ثانیاً؛ اینترنت، دنیای بسیار وسیعی است و منحصر در یک یا چند پلتفرم خاص نیست که به صورت کاریکاتوری، بودن یا نبودن آنها را مساوی با بودن و نبودن اینترنت بدانیم! ضمن اینکه طرح فضای مجازی مجلس اساساً قرار نیست ناظر به پلتفرم X یا Y نوشته شود تا عده ای خوششان بیاید یا عده ای دیگر بدشان بیاید. طبیعی است که باید براساس منطق حکمرانی مجازی و تجربیات کشورهای قدرتمند این حوزه و از همه مهتر مبتنی بر قانون اساسی و منافع کشور و مردم باشد.
 
ثالثاً؛ ما به این نوع اظهار نظرات سال هاست که عادت کرده ایم. بسته شدن اینترنت و خداحافظی با آن، شبیه این نوع جملات بی پایه است:

«اگر برجام نبود، حتی یک بشکه نفت هم نمی توانستیم صادر کنیم»
«اگر FATF تصویب نشود دیگر واردات غذا و دارو نخواهیم داشت»
« اگر FATF تصویب نشود در تأمین واکسن دچار مشکل خواهیم شد»
«بدون تصویب FATF  توافق راهبردی با چین و روسیه اجرایی نمی شود»
«تحریم ظالمانه باید از بین برود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود»
و ...

اینها تنها نمونه هایی از دروغگویی و یا آدرس های غلطی است که غربگرایان و سطحی نگران عین آن و یا مشابه آن را در چند سال اخیر به مردم گفته اند. جالب است بدانید که -  فارغ از برخی انتقادات که از روی دلسوزی است - امروز هم همین تفکر شکست خورده، همراه با رسانه های ضد انقلاب و کنگره آمریکا، پرچمدار مقابله با طرح موسوم به صیانت است و در حال لولوسازی و تشویش اذهان عمومی است.

البته باید به این نکته هم اشاره شود که هدف از بیان این سخنان، تأیید یا رد طرح اخیر مجلس در فضای مجازی نیست؛ بلکه هدف، دفاع از اصل قانونگذاری برای فضای مجازی و قدم گذاشتن مجلس در این وادی بسیار مهم است. بنابراین نمایندگان محترم همواره باید کوشش کنند تا در جزئیات طرح، به دنبال کسب منافع حداکثری برای کشور، سلب سلطه دشمن، تضمین امنیت و سلامت فضای مجازی، جلوگیری از تضییع حقوق کاربران و ... باشند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان