۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین برخورد امام صادق(ع) با وحدت شعاری نبود/ وحدت‌گرایی؛ راهبرد اصولی ائمه(ع)
کد خبر: ۳۵۴۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر شبکه جهانی ولایت:

برخورد امام صادق(ع) با وحدت شعاری نبود/ وحدت‌گرایی؛ راهبرد اصولی ائمه(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی، با تاکید بر اینکه وحدت‌گرایی راهبرد اصولی و سیره ائمه(ع) بوده است تاکید کرد: امام صادق(ع) با پرهیز از برخورد شعاری با وحدت آن را به صورت عملی در جامعه عصر خویش محقق کردند.

برخورد امام صادق(ع) با وحدت شعاری نبود/ وحدت‌گرایی؛ راهبرد اصولی ائمه(ع)
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین به نقل ازط خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی، 29 مرداد در دوره کوتاه‌مدت امام صادق(ع) شناسی، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اهمیت وحدت گفت: قرآن در آیه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» بر این موضوع تاکید کرده است و امام صادق(ع) نیز به عنوان مفسر واقعی قرآن پیشگام این موضوع در عصر خود بودند.
وی با اشاره به آیه 10 سوره حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» تصریح کرد: خداوند در این آیه رحمت را با اخوت و وحدت پیوند زده است و نگاه قرآن به مسئله تفرقه، نگاهی تند و غضب‌آلود است و وحدت را مقدمه نزول رحمت می‌داند.
ائمه(ع)؛ منادی عملی وحدت بودند حسینی قزوینی با اشاره به سیره ائمه(ع) در ایجاد وحدت اسلامی گفت: امام علی(ع) با این که 25 سال خانه نشین شدند و حق تحقق امامت از ایشان سلب شد اما در طول 25 سال و در دوره خلافتشان نیز منادی وحدت بودند.
رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به سیره امام صادق(ع) در وحدت امت اسلامی، تاکید کرد: امام(ع) اصحاب خود را از پاسخ‌های فقهی بر مبنای فقه اهل سنت منع نکردند و با پرهیز از شعاری برخورد کردن با وحدت آن را به صورت عملی در جامعه محقق ساختند.
وی ادامه داد: امام صادق بیش از چهار هزار شاگرد داشتند که هر کدام در رشته و شاخه‌ای و با مذهب و فرقه‌ای فعالیت ‌می‌کردند.
مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به عبارت ابن تیمیه با این مضمون درباره امام صادق(ع) که «ایشان شخصیتی بی نظیر است که تاریخ تاکنون همانند او را نشان نداده است و امامان و پیشوایان ما اهل سنت، افتخار شاگردی جعفر بن محمد(ع) را داشته‌اند» عنوان کرد: آیا این عبارت مصداق عملی وحدت نیست.
افراطی‌گری؛ ریشه اختلاف در عالم اسلام استاد حوزه علمیه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز جهان اسلام با آن دست و پنجه نرم می‌کند، شیعیان افراطی است که بر خلاف مشی ائمه(ع) رفتارهای بعضا نادرستی مانند اهانت به اعتقادات اهل سنت می کنند و هفته وحدت و ولایت را هفته برائت می‌خوانند در حالی که این کارها بر خلاف مشی امام صادق(ع) است.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر چگونگی رفتار با اهل سنت تاکید کرد: ایشان در پاسخ به سؤال یکی از صحابه در ابن باره فرمودند که نظر به امامان خود کنید که چگونه با آنان رفتار می‌کنند هر کاری که آنان کردند شما نیز بکنید.
به خدا سوگند که امامان شما بیماران آنها را عیادت می‌کنند و در تشییع جنازه‌شان حاضر می‌شوند و به نفع و ضرر آنها گواهی می‌‌دهند و امانت را به آنها باز می‌گردانند».
داعش؛ محصول توطئه استکبار وی با اشاره به توطئه‌های استکباری در برهم زدن وحدت اسلامی ادامه داد: دشمنان یکی از راه‌‌های نابودی شیعه را ایجاد اختلاف میان آنها و اهل سنت می‌دانند لذا به تحریک متعصبان هر دو مذهب می‌پردازند تا اختلافات را دامن بزنند.
حسینی قزوینی تصریح کرد: آنچه امروز در قالب گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی شاهد هستیم برنامه استکبار برای تشدید اختلاف میان شیعه و سنی است تا با پول ملت‌های مسلمان، آنان را به جان هم بیندازند.
مدیر شبکه جهانی ولایت تاکید کرد: امروز مشکل جهان اسلام، در درجه اول عقبه‌ای است که داعشی‌ها را تحریک و به آنان پول و امکانات می‌دهد تا نیروگیری کرده و این چنین مسلمان‌کشی راه بیندازند.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان