۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین گلایه شهروندان قزوینی از بی‌توجهی نانوایان در رعایت ضوابط بهداشتی/ کرونا در سایه نبود نظارت جولان می‌دهد
کد خبر: ۳۵۳۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۹ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

گلایه شهروندان قزوینی از بی‌توجهی نانوایان در رعایت ضوابط بهداشتی/ کرونا در سایه نبود نظارت جولان می‌دهد

عادی انگاری کرونا در جامعه سبب عدم رعایت پروتکل‌ها در اصناف از جمله نانوای‌یها شده است و ادامه این روند سبب شیوع ویروس و مواجه با پیک‌های بعدی خواهد شد.

گلایه شهروندان قزوینی از بی‌توجهی نانوایان در رعایت ضوابط بهداشتی/ کرونا در سایه نبود نظارت جولان می‌دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به مدت دو سال است که کشورمان با شرایط مواجه با ویروس منحوسی به نام کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون پس از مهار پیک پنجم، در شرایط حساس پیشگیری از ورود به پیک ششم قرار گرفته‌ایم.

با شیوع این ویروس در کشور اصناف بسیاری تحت شعاع محدودیت‌هایی همچون تعطیلی‌های موقت یا رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از دستکش و ماسک  قرار گرفتند.

با وجود گذر از پیک پنجم و واکسیناسیون افراد بسیاری از جامعه اما باید همچنان سفت و سخت به رعایت پروتکل‌ها واقف باشیم تا از عواقب احتمالی جلوگیری کنیم.

نانوایی‌ها نیز یکی از مکان‌های پر تردد جهت تامین مایحتاج اولیه سفره شمرده می‌شوند که این صنف به دلیل شرایط حساس موظف به استفاده از ماسک جهت جلوگیری از انتشار ویروس هستند.




عادی انگاری بین مردم رواج پیدا کرده است

یکی از شهروندان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نظارت‌های لازم و دقیق بر تمامی اصناف از جمله نانوایی‌ها انجام می‌شد اما با گذر زمان عادی انگاری بین مردم رواج پیدا کرده است.

وی افزود: نان جزو اقلام پر مصرف در سفره است و به دلیل عدم نظارت‌ صف‌های نانوایی محلی جهت انتشار بیشتر ویروس محسوب می‌شوند.

همتی گفت: لازمه مهار کرونا همکاری تمامی اقشار جامعه در راستای رعایت پروتکل‌هاست و تا زمانی که این فرهنگ میان مردم جا نیفتند با پیک‌های بعدی مواجه خواهیم شد.

یکی دیگر از شهروندان قزوینی اظهار کرد: کارکنان نانوایی‌ها نه تنها از دستکش بلکه از ماسک استفاده نمی‌کنند و زمانی که به این موضوع اعتراض می‌کنیم شاکی می‌شوند و می‌گویند که اگر مشکلی دارید نان خریداری نکنید.

نانوایی‌ها محلی جهت انتشار بیشتر ویروس هستند

وی افزود: عدم استفاده کارکنان نانوایی از ماسک، موجب انتقال ویروس به صدها نفر می‌شود و این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

قربانی گفت: باید بیش از پیش به موضوع رعایت بهداشت در نانوایی‌ها توجه شود چراکه واحدهای نانوایی جزو مکان‌های شلوغ در شهر شمرده می‌شوند.

این شهروند قزوینی اذعان کرد: بسیاری از کارکنان نانوایی در مقابل اعتراض مردم رفتار نامناسبی دارند و گاها به جدال بین افراد ختم می‌شود.

قربانی در پایان گفت: از مسئولین درخواست می‌کنیم به چنین مواردی توجه کنند تا کوچک ترین موضوعات به بزرگ ترین دردسرها در راستای شیوع ویروس تبدیل نشود.

در ادامه علیرضا سبزعلی پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از طرف اتحادیه نانوایان به واحدهای نانوایی به طور مرتب جهت رعایت پروتکل‌ها اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌شود و هفته‌ای دو الی سه بار بازرسی صورت می‌گیرد.

وی افزود: توسط اداره بهداشت اعلام شده که شاطر پشت تنور می‌تواند از ماسک استفاده نکند اما کارکنان دیگر موظف به استفاده از ماسک هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان بیان کرد: اتحادیه با واحدهای متخلف برخورد می‌کند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره گیری 190 اعتراضات خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

بیش از 85 درصد کارکنان نانوایی‌ها واکسینه شده‌اند



سبزعلی پور گفت: بیش از 85 درصد نانوایی‌ها واکسینه شده‌اند و اتحادیه نانوایان علاوه بر رعایت بهداشت، کیفیت، کمیت و قیمت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سال جاری با سه واحد از نظر رعایت بهداشت و بقیه موارد برخورد شد که نهایتا این واحدها با قطع موقت فعالیت از 1 تا 10 روز جریمه شدند.

وی در پایان اذعان کرد: در شهرستان قزوین 720 واحد نانوایی فعال وجود دارد و در بازرسی‌هایی که انجام می‌دهیم نظارت بر دارا بودن کارت واکسیناسیون کارکنان واحدها جزو موارد مهم شمرده می‌شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان