۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین تیم‌های امدادی همچنان در حال جستجوی مفقودان سیل آوج و الموت
کد خبر: ۳۵۱۸۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۶ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

تیم‌های امدادی همچنان در حال جستجوی مفقودان سیل آوج و الموت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: عملیات جستجوی سه نفر از مفقودان در سیل آوج و الموت شرقی با حضور تیم‌های امدادی و آنست همچنان ادامه دارد.

تیم‌های امدادی همچنان در حال جستجوی مفقودان سیل آوج و الموت
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بر اثر سیل در بخش الموت شرقی ۲ نفر مفقود شدند که تیم‌های امدادی در مسیر روستای کوشکدشت به سمت قوره‌در و همچنین مسیر روستای باغ دشت تا روستای مزرعه در بخش الموت شرقی اقدام به جست و جوی این افراد کردند که متأسفانه اثری از آن‌ها پیدا نشد و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

آصفی افزود: در شهرستان آوج نیز بر اثر سیل ۲ نفر شامل یک پیرمرد و یک نوزاد مفقود شده بودند که پیکر بی جان مرد ۶۰ ساله از اهالی روستای شهید آباد در عملیات جستجوی نیرو‌های هلال احمر پیدا شد.

وی گفت : عملیات جست و جو و نجات تیم سیلاب شهرستان آوج در محدوده سفیدکوه تا روستای وروق و همچنین تیم آنست مرکز استان در محدوده رودخانه روستای میلاق در شهرستان آوج برای پیدا کردن فرد مفقودی دیگر انجام شد، که با توجه به پیدا نشدن فرد مفقودی عملیات جستجو همچنان در حال پیگیری است.

آصفی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان، همه توان خود را به کار گرفت تا این سیل و آبگرفتگی کمترین تلفات جانی را داشته باشد، افزود: ۶۴ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۲۰ تیم، خدمات امدادی لازم را به ۴۴۸ نفر از هموطنان در مناطق درگیر در سیل ارائه کرده و آن‌ها را از مهلکه خطر دور کردند و از ۲۲ باب منزل مسکونی و ۲ واحد دامداری نیز تخلیه آب صورت گرفت.

وی گفت : رهاسازی سه دستگاه خودرو، اسکان اضطراری ۲۰ خانوار، تخلیه آب و انتقال مصدومان از دیگر خدمات ارایه شده به هم استانی‌های عزیز توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین به تغذیه اضطراری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ تخته پتو، ۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و همچنین ۲۰ دستگاه چادر امدادی و اقلام غذایی و امدادی دیگر بین هم استانی‌های متاثر از سیل در شهرستان آوج و بخش الموت شرقی توزیع شد.

آصفی کسب رضایت مردم از خدمات هلال احمر را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رضایت مردم از هلال احمر استان به جهت خدمات ارائه شده در سیل اخیر باعث افتخار این جمعیت است که با همکاری، همراهی و رشادت نیروها، امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امکان پذیر شد.

سیل در آوج علاوه بر مفقودی ۲ نفر موجب مرگ سه تن دیگر شد و خساراتی به منازل مسکونی، تاسیسات برق، گاز و آب و راه وارد کرد.

در الموت شرقی نیز یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مفقود شدند و سیل ناگهانی، خسارت‌های قابل توجهی به شبکه آبرسانی، برق و گاز در منطقه وارد کرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان