۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهروندان قزوینی در طرح بهارانه ۵هزار جلد کتاب خریداری کردند
کد خبر: ۳۵۰۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۳/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

شهروندان قزوینی در طرح بهارانه ۵هزار جلد کتاب خریداری کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شهروندان قزوینی در قالب طرح بهارانه امسال پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب را به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از کتابفروشی‌ها خریداری کردند.

شهروندان قزوینی در طرح بهارانه ۵هزار جلد کتاب خریداری کردند
محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه طرح بهارانه کتاب از ۱۷ خرداد سال جاری آغاز شد،اظهار کرد: این طرح قرار بود به مدت هفت روز و تا ۲۳ خرداد ادامه داشته باشد که به دلیل استقبال خریداران تا ۲۵ خرداد تمدید شد.

وی افزود: فروش کتاب در این طرح نسبت به طرح زمستانه کتاب حدود ۱۲ درصد رشد داشته است و ۱۱ کتاب‌فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: شهروندان قزوینی در قالب طرح بهارانه امسال پنج هزار و ۱۴ جلد کتاب را به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از کتابفروشی‌ها خریداری کردند.

اسماعیلی به جزئیات طرح بهارانه فروش کتاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹ کتابفروشی‌ در مرکز استان و دو کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم تا در طرح‌های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی شرکت کنند.

وی ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی‌ها و توسعه فرهنگ کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: هر چه قدر بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعه خود کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان