۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کرونای جهش یافته انگلیسی در کمین شهرستان تاکستان
کد خبر: ۳۴۸۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

فرماندار تاکستان خبرداد

کرونای جهش یافته انگلیسی در کمین شهرستان تاکستان

فرماندار تاکستان گفت: ویروس جهش یافته کرونا بسیار خطرناک‌تر از ویروس قدیمی کروناست؛ لذا همان دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتر باید رعایت شود.

کرونای جهش یافته انگلیسی در کمین شهرستان تاکستان

رضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه شهرستان تاکستان در حالت فوق‌العاده مقابله با کرونا قرار گرفته است؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و از طرفی ویروس جهش یافته کرونایی نیز در استان مشاهده شده است؛ لذا باید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سخت‌تری را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه سهل انگاری از هیچ مسئولی در مقابله با کرونا قابل قبول نیست؛ افزود: اگر امروز ما سخت نگیریم و محدودیت‌های سخت‌تری را اعمال نکنیم، قطعا در روزهای آینده و اسفند ماه روزهای سختی را سپری خواهیم کرد.

فرماندار تاکستان تصریح کرد: ویروس جهش یافته کرونا بسیار خطرناک‌تر از ویروس قدیمی کروناست و مدت تاثیرگذاری این ویروس نسبت به ویروس قدیمی که ۱۴روزه بوده است، سه روزه است؛ لذا همان دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتر باید رعایت شود.

برگزاری مراسم عروسی و عزا در تاکستان ممنوع است

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک همچنان باید ادامه یابد و ارائه هرگونه خدمات به افراد بدون ماسک ممنوع است؛ چراکه کرونای انگلیسی با درصد مرگ و میر بیشتر در حال جایگزین شدن کرونای فعلی است.

طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط استان قزوین در حالت فوق‌العاده کرونا قرار گرفته و چون شهرستان تاکستان نیز در محور مواصلاتی چندین استان قرار گرفته و محل عبور و مرور هم وطنان است؛ لذا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در سطح شهرستان افزایش خواهد یافت و منع تردد در سطح شهرستان نیز از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح به قوت خود باقیست.

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم عروسی و عزا در سطح شهرستان همچنان ممنوع است و تالارها و رستوران‌ها هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۳۰درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد و در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان