۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برکت زندگی‌ام متاثر از کمک به محرومان است/ گاوداری بزرگی برای اشتغال جوانان در ایران احداث می‌کنم
کد خبر: ۳۴۷۸۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۹ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مصاحبه خواندنی با سهامدار شرکت ترکیه‌ای و خیر قزوینی:

برکت زندگی‌ام متاثر از کمک به محرومان است/ گاوداری بزرگی برای اشتغال جوانان در ایران احداث می‌کنم

خیر جوان قزوینی گفت: تمام برکت زندگیم را متاثر از این کار می‌دانم به طوری که به ازای هر کار خیری که انجام داده‌ام تاثیر ۱۰۰برابری آن را در کار و زندگی‌ام دیده‌ام و از این پس هم تا جایی که بتوانم کوتاهی نخواهم کرد.

برکت زندگی‌ام متاثر از کمک به محرومان است/ گاوداری بزرگی برای اشتغال جوانان در ایران احداث می‌کنم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ علی رغم مشکلات و مسائل اقتصادی حاکم در کشور هنوز هم وجود دارند انسان‌هایی که امید به زندگی را در جامعه افزایش می‌دهند و با دستگیری و حمایت از مردم بار دیگر زندگی را به آنان هدیه می‌دهند.

کسانی که همواره با اعمال نیک و بخشنده خود به مردم و جامعه خدمت نموده و بخش قابل توجهی از دارائی‌هایشان را در مسیر ساخت مراکز عام‌المنفعه و مردمی هزینه می‌کنند و داوطلبانه و بدون انتظار هیچ بازخورد یا تمجید و تشویقی به کار خیر مشغول هستند و تنها دلیل نیکوکاری‌شان را رضایت خدا و خدمت به خلق خدا عنوان می‌کنند.

اینان درواقع با چنین هدف والایی نام نیکی از خود در جامعه به یادگار می‌گذارند؛ یکی از نیکوکاران استان قزوین جوانی است پرشور و با احساس که همواره در کار خیر پیش قدم است و چون خود طعم محرومیت در منطقه طارم را چشیده، امروز با هدف خدمت به دانش‌آموزان و مردم این منطقه به دنبال محرومیت‌زدایی است.

سید حسین حسینی یکی از خیرین استان قزوین است که علاوه بر کار خیر در مدارس منطقه طارم سفلی قزوین، در کارهای دیگر مانند کمک به دانش‌آموزان، تهیه جهیزیه، بر عهده گرفتن هزینه درمان بیماران و اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس مشارکت داشته است.

وی مهندس صنایع است که همزمان با تحصیل در شرکت آرایشی و بهداشتی مشغول به کار شده و اکنون سهامدار یک‌کارخانه بزرگ در کشور و کارخانه دیگری با همین برند در کشور ترکیه است.

حسینی پیش از قزوین در سیستان بلوچستان نیز خدماتی در ساخت مدارس و اقدامات دیگر داشته است.

این خیر قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با بیان اینکه اصالتا اهل روستای نیارک در منطقه طارم است، اظهار کرد: کار خیر را چهار  سال پیش از روستای نیارک که زادگاهم است آغاز کردم و از آنجایی شروع شد که به پیشنهاد یکی از دوستان به بازدید از مدرسه شبانه‌روزی دخترانه این روستا رفتم.

وی افزود: قبل از مدرسه، کمک‌هایی به مجهز کردن سیستم صوتی و ساخت آشپزخانه امامزاده روستا داشتم و زمانی که وضعیت نامناسب و نامساعد مدرسه را مشاهده کردم، تصمیم گرفتم هزینه نقاشی کل ساختمان و تعویض تخت و تشک و پتوی دانش‌آموزان را بپردازم.

این خیر جوان قزوینی ابراز کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان وضعیت تغذیه مناسبی نداشتند، از آن سال به بعد هزینه تامین سه وعده غذایی و اقلام برنج، مرغ و گوشت را بر عهده گرفتم.

حسینی ادامه داد: علاوه بر مدرسه شبانه‌روزی نیارک با مدیریت رئیس آموزش و پرورش منطقه طارم سفلی توانستم در مدارس شبانه‌روزی فاطمیه کوگیر، کلج و ماهین خدمات تامین تخت و تشک و پتو، نقاشی ساختمان و تهیه اقلام غذایی را بر عهده بگیرم.

وی عنوان کرد: اکنون هم با توجه به شرایط کرونایی تامین اقلام بهداشتی مخصوص بانوان، مسواک، خمیردندان، ژل شستشوی دست و مواد ضدعفونی‌کننده به مدت دو سال تامین شده و در اختیار رئیس آموزش و پرورش منطقه طارم سفلی قرار گرفته تا بین مدارس توزیع شود.

این خیر جوان قزوینی همچنین از تامین هزینه اعزام چهار گروه ۴۷ نفره  از دانش‌آموزان زائر اولی به مشهد مقدس طی دو سال گذشته خبر داد و اذعان کرد: با هماهنگی دکتر مهرعلیان، مدیر شبکه بهداشت استان قزوین تمام لوازم مورد نیاز را برای معاینه دندان دانش‌آموزان منطقه طارم به ویژه مدارس ابتدایی تهیه کردیم که با اتومبیل سیار در مدارس مختلف حضور پیدا کرده و خدمات لازم نظیر معاینه، پرکردن و طرز صحیح استفاده از مسواک را ارائه دهند.

حسینی اضافه کرد: قبل از اقدام به کار خیر در منطقه طارم؛ زمانی که به همراه یکی از نمایندگان شرکت پاک‌رخ برای ماموریت کاری به سیستان بلوچستان اعزام شده بودیم؛ در وقت آزاد بازدیدی از سطح شهر داشتیم و زمانی که وضعیت نامساعد مردم آنجا را دیدیم، تصمیم گرفتیم خدماتی نظیر ساخت مدرسه، تهیه لوازم التحریر و پوشاک و کفش را ارائه دهیم.

وی افزود: با انجام این کارهای خیر احساس شعف به من دست داد و همین امر انگیزه کارهای خیر بعدی را در من ایجاد کرد لذا تصمیم گرفتم از آن به بعد در منطقه خودم به ادامه کار خیر بپردازم چراکه فکر می‌کنم منطقه طارم محرومیت‌های فراوانی دارد و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است و با وجود اینکه فاصله زیادی تا مرکز پایتخت ندارد اما فقر زیادی در آن وجود دارد.

این خیر جوان قزوینی اظهار کرد: تمام برکت زندگیم را متاثر از این کار می‌دانم به طوری که به ازای هر کار خیری که انجام داده‌ام تاثیر صد برابری آن را در کار و زندگی‌ام دیده‌ام و از این پس هم تا جایی که بتوانم کوتاهی نخواهم کرد.

حسینی ابراز کرد: با یکی از شرکا در ترکیه صاحب شرکت نانوریکان آریا برند لروکس هستم و دو سالی است که به صورت صددرصدی همان کارخانه را در ایران در استان سمنان راه‌اندازی کرده‌ام که حدود ۳۸۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند؛ اگرچه دوست داشتم این سرمایه‌گذاری را در منطقه خودم انجام دهم اما با توجه به موقعیت آب و هوایی این منطقه با حمایت وزارت صنایع، تولید را در آنجا ادامه دادم.

وی بیان کرد: بنا دارم بزرگترین گاوداری استان را در منطقه طارم راه‌اندازی کنم و با این کار ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه؛ ۱۵ درصد از سود این شرکت را به امور خیر، افزایش سطح امکانات و رسیدگی به مناطق محروم طارم سفلی اختصاص ‌دهم، این مجموعه در حال ساخت است که بعد از تکمیل ۲۶۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

 این خیر جوان قزوینی یادآور شد: این گاوداری را با ۵۰۰ راس دام در اردیبهشت ماه سال آینده راه‌اندازی خواهم کرد و سعی می‌کنم آن را به پنج هزار راس دام افزایش دهم.

حسینی افزود: یکی از اهدافم اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه طارم سفلی است اما با توجه به دور بودن مسافت کارخانه، این امکان وجود ندارد هرچند که تعداد معدودی از همشهریانم در این شرکت مشغول به کار هستند اما امیدوارم که با راه‌اندازی گاوداری در منطقه طارم به این هدف برسم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه تسهیلاتی از دولت و بانک اخذ نکرده است، عنوان کرد: در انجام کارهای خیر نه نمی‌گویم و سعی می‌کنم تا حد توان از مردم دستگیری کنم و همواره از خداوند می‌خواهم که نیرویی به من عطا کند تا بتوانم در این راه انجام وظیفه کنم.

این خیر جوان قزوینی در پایان گفت: انســانی کــه توفیــق پیــدا می‌کنــد در حــق مــردم خیرخواهــی و از مشکلشــان گره‌گشــایی کنــد، در حقیقـت از جانـب خـدا برگزیـده شـده اسـت تـا واسـطه‌ای بــرای رســیدن به الطــاف الهــی بــه دیگــر بندگانــش باشد چه بسا که سرمایه‌گذارانی بسیار بالاتر از من وجود دارند اما انجام امور خیر دل بزرگ می‌خواهد.

گفتنی است؛ که این خیر قزوینی علاوه بر حمایت‌هایی که در تامین و تجهیز مدارس داشته در تامین جهیزیه، بر عهده گرفتن هزینه درمان دانش‌آموزان بیمار، تامین مخارج ماهانه دانش‌آموزان بی بضاعت، ساخت مدرسه و زمین فوتبال خدماتی ارائه کرده است.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان