۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وقتی باران، کابوسی برای شهروندان مناطق منفصل شهری می‌شود/ عضو شورای شهر قزوین: اعتبار لازم را نداریم!
کد خبر: ۳۴۶۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از گلایه‌های اهالی ناصرآباد؛

وقتی باران، کابوسی برای شهروندان مناطق منفصل شهری می‌شود/ عضو شورای شهر قزوین: اعتبار لازم را نداریم!

باران رحمت الهی است و همه مردم از این نعمت الهی خوشحال می‌شوند؛ اما متاسفانه بارش باران برای مردم ناصرآباد مانند کابوسی است که چند ماه باید با آن همراه شوند.

وقتی باران، کابوسی برای شهروندان مناطق منفصل شهری می‌شود/ عضو شورای شهر قزوین: اعتبار لازم را نداریم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ناحیه منفصل شهری ناصرآباد در پنج کیلومتری قزوین واقع شده که پیش از این به عنوان یکی از روستاها به شمار می‌رفت؛ اما باتوجه به افزایش جمعیت تقریبا چند سالی است که در زمره نواحی منفصل قرار گرفته است.

متاسفانه علی‌رغم اینکه این ناحیه منفصل زیر نظر شهرداری قزوین است اما مورد غفلت قرار گرفته به طوریکه هر سال شاهد اعتراض اهالی یکی از کوچه‌ها یا خیابان‌هایش در رسانه‌های استان هستیم.

با توجه به بارش باران طی چند روز گذشته؛ جمعی از اهالی ناصرآباد ضمن ارسال تصویری از وضعیت اسفناک خیابان های این منطقه اظهار گلایه کرده و عنوان کردند: تصویر ارسالی حجت را تمام می‌کند و نیازی به توضیح ندارد؛ لطفا به مسئولین اطلاع دهید تا به فریاد مردم برسند.

این شهروندان قزوینی افزودند: باران رحمت الهی است و همه مردم از این نعمت الهی خوشحال می‌شوند اما متاسفانه بارش باران برای مردم ناصرآباد مانند کابوسی است که چند ماه باید با آن همراه شوند.

چرا شهرداری فکری برای آسفالت کوچه‌های خاکی نمی‌کند

اهالی ناصرآباد تصریح کردند: با هر بار بارش باران تمام اهالی کوچه جرات خارج شدن از منزل یا حتی خروج خودروهایشان را ندارند و این وضعیت برای ما بسیار آزار دهنده است.

این شهروندان بیان کردند: چرا شهرداری فکری برای آسفالت کوچه‌های خاکی نمی‌کند؛ آیا ما حقی به عنوان شهروند به گردن مسئولین نداریم.

فرج الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره وضعیت نامناسب کوچه‌ها و معابر نواحی منفصل شهری ناصرآباد اظهار کرد: نواحی منفصل شهری تا پیش از این، جزو روستا به شمار می‌رفت، لذا معابر و خیابان‌های آن آسفالت نداشت؛ اما زمانی که به نواحی شهری پیوست این امکان که به یک باره تمام معابر و خیابان‌ها جدول گذاری و آسفالت شود، وجود نداشت.

عضو شورای شهر قزوین افزود: همچنین منابعی که بخواهیم طی یک سال، تمام نواحی منفصل شهری را جدول گذاری و آسفالت کنیم تامین نمی‌شود؛ اما بر اساس تصمیمات شهری هر سال اعتباری را جهت آماده سازی، جدول گذاری و آسفالت این نواحی درنظر می‌گیریم.

وی بیان کرد: اعتباری که سالانه برای آسفالت نواحی منفصل شهری در نظر گرفته می‌شود، نمی‌تواند آسفالت تمام کوچه‌ها و خیابان‌ها را تحت پوشش قرار دهد؛ لذا خیابان‌های اصلی و معابر پرتردد و عریض در اولویت قرار می‌گیرد؛ در همین راستا سالی چند کوچه و خیابان آسفالت می‌شود چرا که این مبلغ پاسخگوی تمام معابر نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع مالی به ترتیب کوچه‌ها را اسفالت می‌کنیم تا بتوانیم در یک پروسه چند ساله تمام نواحی منفصل را تحت پوشش قرار دهیم.

اختصاص ۶۰۰میلیون تومان اعتبار برای آماده سازی، جدول گذاری و آسفالت ناصرآباد 

رامندی ادامه داد: طی سال جاری برای هرکدام از نواحی منفصل شهری از قبیل چوبیندر، نجف آباد، اسماعیل آباد، مشعلدار ناصرآباد بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان جهت آماده سازی، جدول گذاری و آسفالت اعتبار گرفته شده است که سهمیه ناصرآباد ۶۰۰ میلیون تومان است.

عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: اکنون قسمت‌های زیادی از مشعلدار و اسماعیل آباد آسفالت شده؛ حتی بخش زیادی از ناصرآباد جز خیابان‌ها و کوچه‌های جدید که به تازگی به بافت اضافه شده‌اند آسفالت شده و به مرور مابقی معابر نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچه‌ها و خیابان‌هایی که در نواحی منفصل شهری از وضعیت نامناسبی برخوردار باشند را در اولویت قرار می‌دهیم که نگاه ویژه‌ای نسبت به آماده سازی و آسفالت این معابر صورت گیرد.

رامندی بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های مکرر اهالی ناصر آباد در دو سال گذشته درخصوص آسفالت معابر؛ این موضوع مطرح شد که اگر اهالی خودیاری داشته باشند و بتوانند ۳۰ تا ۵۰ درصد از هزینه آسفالت را تامین کنند مابقی از سوی شهرداری پرداخت می‌شود تا زودتر بتوانیم کار آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها را به سرانجام برسانیم.

عضو شورای شهر قزوین افزود: باتوجه به پیگیری اهالی این موضوع به جهت اینکه کوچه‌های بیشتری تحت پوشش آسفالت قرار گیرد، مطرح شد؛ اگرچه شهرداری موظف به انجام این اقدامات است و درصورت عدم مشارکت و خودیاری مردم هم، آسفالت کردن معابر صورت می‌گیرد اما با توجه به عدم تخصیص اعتبار کلی، ممکن است یک تا دو سال طول بکشد تا به مرور این کار انجام شود.

فصیحی در پایان گفت: بیشتر نواحی منفصل شهری با شروع فصل سرما و بارش برف و باران با این وضعیت روبرو هستند که می‌توان به نواحی چوبیندر، خیرآباد مشعلدار، نجف آباد، وثوق آباد، حسن آباد، اسماعیل آباد، ناصر آباد و حتی برخی از قسمت‌های باغ نشاط اشاره کرد.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان