۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تالاب "الله آباد" آبیک آماده میزبانی از پرندگان مهاجر
کد خبر: ۳۴۶۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

تالاب "الله آباد" آبیک آماده میزبانی از پرندگان مهاجر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: تالاب الله آباد آبیک به عنوان یکی از تالاب‌های مهم استان آماده میزبانی از پرندگان مهاجر است.

تالاب "الله آباد" آبیک آماده میزبانی از پرندگان مهاجر

سیاوش رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پرندگان خشک‌زی معمولا در نیمه نخست سال و پرندگان آبزی و کنار آبزی معمولاً در نیمه دوم سال به مناطق مختلف کشور مهاجرت می‌کنند، اما آنچه به عنوان پرندگان مهاجر در بین مردم رایج است پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است که با سرد شدن هوا از عرض‌های جغرافیایی بالاتر به کشور ایران مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: این پرندگان از اواخر شهریور وارد کشور شده و تا اردیبهشت سال آینده در زیستگاه‌های آبی کشور همچنین استان قزوین مشاهده می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان قزوین بیشتر شامل اردک سرسبز، خوتکا، نوک پهن، چنگر، باکلان، کشیم، غاز خاکستری، آنقوت، تنجه، درنا، فلامینگو، لک لک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ، اگرت کوچک، گاوچرانک، آبچیلک ها، فالاروپ و خروس کولی است که علاوه بر تالاب الله آباد در سایر سایت‌های تالابی استان نظیر دریاچه اوان، دریابک، سد منجیل، سد نهب، رودخانه شاهرود، رودخانه شور، رودخانه شهرآباد و آبگیر‌های جنوب شهر قزوین حضور دارند و مناظر زیبایبی را برای علاقه‌مندان به پرنده نگری رقم می‌زند.

این مقام مسئول بیان کرد: شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی در سال‌های اخیر در استان ممنوع بوده است. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پرندگان خشک زی هم هیچ گونه پروانه شکاری صادر نشده  و در صورت تداوم شرایط فعلی گسترش بیماری کرونا به احتمال زیاد تا پایان امسال هم صدور پروانه شکار صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان