۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین احیای رشته چادر شب بافی قزوین در سال جاری
کد خبر: ۳۴۵۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۵ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون صنایع‌دستی استان اعلام کرد

احیای رشته چادر شب بافی قزوین در سال جاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان قزوین از اجرای اقدام‌های حمایتی لازم برای احیای رشته چادر شب بافی در سال ۹۹ خبر داد.

احیای رشته چادر شب بافی قزوین در سال جاری

سید میثم حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور حفظ و صیانت از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بومی مناطق مختلف، هر سال یکی از رشته‌های در خطر فراموشی استان در اولویت احیاء و باززنده سازی قرار دارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته، رشته‌های آینه‌کاری، نقاشی لاکی، نقاشی پشت شیشه و پاپیه ماشه که هنرمندان محدودی در این رشته‌ها در حال فعالیت هستند، با تلاش کارشناسان حوزه معاونت صنایع‌دستی وهنرهای سنتی استان و به همت استادکاران و هنرمندان رشته‌های مذکور مورد حمایت و احیا قرار گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه شناخت و معرفی رشته‌های در خطر فراموشی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته، مشاوره در خصوص بازطراحی محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های مورد نظر و خرید حمایتی این اقلام از هنرمندان از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که در حوزه صنایع‌دستی انجام شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌ و اقدامات حمایتی لازم جهت باززنده سازی رشته چادرشب بافی اعم از برگزاری کارگاه تولید زنده چادرشب در طول هفته صنایع‌دستی و تجهیز کارگاه برای آشنایی علاقمندان با روند تولید این محصول صورت گرفته که علاقمندان به هنر چادرشب بافی می‌توانند با هماهنگی قبلی از این کارگاه واقع در عمارت تاریخی داعی، حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین بازدید کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان