۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خانواده‌ها از مدل تربیتی مهدهای کودک گلایه‌مندند/ بی‌سوادی ۳ درصد جمعیت قزوین
کد خبر: ۳۴۳۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۳۱ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استانداری قزوین:

خانواده‌ها از مدل تربیتی مهدهای کودک گلایه‌مندند/ بی‌سوادی ۳ درصد جمعیت قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: در مهاد کودک باید مراقبت جدی از کودکان صورت بگیرد؛ چراکه گاهی خانواده‌ها از نوع روش و تربیت کودکان در این مهدها گلایه‌مند هستند.

خانواده‌ها از مدل تربیتی مهدهای کودک گلایه‌مندند/ بی‌سوادی ۳ درصد جمعیت قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز(سه‌شنبه) در کارگروه زنان و خانواده که در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما این است دستگاه‌های تخصصی نقطه نظرات اجرایی خود را در این جلسات ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع سند ملی کودک و نوجوان همه دولت‌ها مکلفند به حقوق بشر احترام بگذارند، افزود: در حوزه کودک و نوجوان دو موضوع شخصیت کودک و حقوق آن مهم‌تر است و ما باید به این دو موضوع توجه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: توجه به آموزش و تربیت در حوزه کودک و نوجوان یک اصل اساسی و مهم‌ترین وظیفه دولت است.

حبیبی بیان کرد: باید به تبعیضی که در حقوق کودکان صورت می‌گیرد توجه کرد و مورد بررسی قرار داد؛ چراکه این تبعیض می‌تواند آسیبب‌های جدی را برای آنها به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: فضای خانواده به لحاظ اخلاقی و تربیتی باید برای کودک و نوجوان فضای سالمی بوده و محیط بیرونی برای کودک همچون مدارس نیز باید مزین به اخلاق و ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در مهاد کودک باید مراقبت جدی از کودکان صورت بگیرد چراکه گاهی خانواده‌ها از نوع روش و تربیت کودکان در این مهدها گلایه‌مند هستند.

فقر فرهنگی نتیجه بی‌سوادی است

حبیبی تصریح کرد: مدارس باید دانش‌آموزان را در تمام ابعاد آموزش دهند و به عبارتی علاوه بر آموزش، تربیت برای آنها نیز ارائه شود و آموزش‌ها تلفیقی و درکنار هم باشد.

وی گفت: در موضوع کودکان کار باید تلاش کنیم این معضل در استان شکل نگیرد و اگر این امر در استان محقق شود نشان دهنده این است که برنامه‌‌ریزی‌های ما مناسب بوده و دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت کنند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: ما باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که هیچ کودک و نوجوانی از تحصیل باز نماند و اکنون بستر برای تحصیل کودکان در مناطق مختلف استان فراهم شده است.

حبیبی یادآور شد: باید احساس مسئولیت نسبت به کودکان و نوجوانان از سوی خانواده در مرحله اول و از سوی دستگاه‌های متولی در مرحله دوم درنظرگرفته شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

وی مطرح کرد: آموزش‌وپرورش از افتخاران نظام جمهوری اسلامی است که به واسطه آن، هر فردی در هر رده سنی و در هرمکانی امکان تحصیل را دارد و کارنامه این نظام در امر آموزش، کارنامه درخشانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: در حوزه باسوادی و مراکز یادگیری، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین هدف یادگیری بهبود کیفیت زندگی بوده و فقر فرهنگی نتیجه بی‌سوادی است که آثار مخربی را به همراه دارد.

حبیبی در پایان با اشاره به باسوادی 97 درصد جمعیت استان تصریح کرد: ما باید از ظرفیت دهیاران و روحانیون در مناطق مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم سه درصد بی‌سوادی را ریشه کن کنیم؛ اگر سه درصد بی‌سوادی را در استان شناسایی کنیم، به راحتی می‌توانیم برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان