۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین پتانسیل وجود اجرای سالانه ۷ هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین
کد خبر: ۳۴۱۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

پتانسیل وجود اجرای سالانه ۷ هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تمهیدات فراهم شده و وجود نیروهای توانمند در صورت تامین اعتبار قادریم سالانه ۷ هزار هکتار آبیاری مدرن را اجرا کنیم.

پتانسیل وجود اجرای سالانه ۷ هزار هکتار آبیاری مدرن در  قزوین

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان مهمترین فعالیت‌های سال گذشته اظهار کرد: قزوین به عنوان قطب کشاورزی کشور بیش از ۵ درصد مواد غذایی کشور را تأمین می‌کند و با تولید ۱۳ نوع انگور در استان توانسته‌ایم رتبه سوم کشور را کسب کنیم.

وی افزود: در محصولات دیگر مانند پسته، فندق، جایگاه خوبی در کشور داریم و در تأمین نیازهای اساسی مردم سهم زیادی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم اما همه همت خود را به کار بستیم تا شعار رونق تولید محقق شود.

خمسه تصریح کرد: با اقدامات انجام شده توانستیم در تولید برخی محصولات مهم از جمله گندم، فرآورده‌های دامی به پایداری تولید برسیم و در تأمین نهاده‌های کشاورزی که با شرایط سخت تحریم مواجه بودیم توانستیم نیازهای کشاورزان و فعالان این بخش را تأمین کنیم.

وی گفت: در سال گذشته ۲۵۰ طرح مهم کشاورزی با ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد و به بهره برداری رسید که برای ۷۳۰ نفر هم شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: یکی از کارهای مهم انجام شده اجرای طرح آبیاری تحت فشار است که در سال گذشته 5 هزار و 308 هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور تاکنون ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته به پایان رسیده و اعتبارات خوبی هم با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان برای تداوم اجرای آن اختصاص داده شده است.

خمسه تصریح کرد: در سنوات گذشته در خوش‌بینانه ترین وضعیت حدود ۲۶۰۰ هکتار طرح آبیاری در سال اجرا می‌شد در حالی که از سال ۹۶ به بعد هر سال ۵ هزار هکتار عملیاتی شد و برای امسال قادریم تا ۷ هزار هکتار از مزارع و باغات را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم و اگر اعتبارات اختصاص یابد می‌توانیم تا ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در تولید محصولات مهم از جمله گوشت قرمز، سفید، شیلات و تخم مرغ، استان قزوین جایگاه خاصی دارد.

خمسه افزود: تولید ۴۰ هزار تن گوشت سفید، ۲۸ هزار تن گوشت قرمز، ۳۶۰۰ تن ماهی، ۶۵ هزار تن تخم مرغ استان قزوین را در تأمین مواد غذایی در ردیف استان‌های مهم قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در زمینه تولید مرغ با توجه با شرایط کشور هم اکنون مازاد تولید داریم که با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام، نسبت به خرید تولیدات مرغداران مهیا شده است.

وی کاهش قیمت مرغ در بازار را ناشی از کم شدن تقاضا دانست و افزود: به دلیل تعطیلی واحدهای صنفی، کاهش رفت و آمدهای نوروزی و مسافرت‌ها شاهد کاهش تقاضا و درنتیجه کاهش قیمت مرغ بودیم.

خمسه بیان کرد: در زمینه تولید مرغ با توجه به شرایط کشور هم اکنون مازاد تولید داریم که با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید تولیدات از مرغداران اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال را به نام شکوفایی گلخانه‌ها نامگذاری کرده‌ایم و چشم انداز ما ایجاد ۲۰ هزار هکتار گلخانه برای بهره برداری در سال‌های آینده است که با این کار نسبت به مدیریت منابع آبی و کاهش هزینه‌های تولید اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: سیاست وزارتخانه تأمین زیرساخت‌ها برای توسعه گلخانه‌ها است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان