۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۴۲ واحد صنفی غیربهداشتی در قزوین تعطیل شد
کد خبر: ۳۴۰۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

۴۲ واحد صنفی غیربهداشتی در قزوین تعطیل شد

۴۲ واحد صنفی غیربهداشتی در شهرستان قزوین، برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد.

۴۲ واحد صنفی غیربهداشتی در قزوین تعطیل شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدتقی سلیمانی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی غیربهداشتی اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط در اسفند ماه 98 بیش از سه هزار و 200 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات دولتی و مراکز خدمات جامع سلامت انجام دادند.

وی افزود: این کار در راستای اجرای آیین نامه ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین بیان کرد: به علت عدم رعایت مقررات بهداشتی و بی‌توجهی به اقدامات پشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، 73 اخطار تعطیل برای واحدهای صنفی مُتخلف صادر شد.

وی عنوان کرد: از این میان، به علت تخطّی از اصول بهداشتی، 42 واحد صنفی، شامل مرغ و ماهی فروشی، آجیل فروشی، نانوایی، نان فانتزی، خشکه پزی، اغذیه و پزندگی، به طور موقت تعطیل شدند و پرونده‎های آنها برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شد.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، علت تعطیلی واحد مذکور را داشتن نواقص بهداشتی، مثل رعایت نکردن بهداشت فردی، استفاده از تجهیزات نامناسب، عدم رعایت بهداشت محیط کار و عدم رعایت اقدامات لازم به منظور پیشگیری از کرونا ویروس طی دریافت اخطارها و تذکرات قبلی بیان کرد.

سلیمانی در پایان از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از مقررات بهداشتی، موضوع را به شماره 190(سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت) اطلاع دهند تا بازرسان بهداشت محیط ضمن رسیدگی به شکایات مردمی، برخورد قانونی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/7003

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان