۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین شناسایی ۱۴۳ مورد جدید ابتلای قطعی به "کووید۱۹" در کشور/ تست کرونای دو بیمار قزوینی تایید شد
کد خبر: ۳۴۰۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۹ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

شناسایی ۱۴۳ مورد جدید ابتلای قطعی به "کووید۱۹" در کشور/ تست کرونای دو بیمار قزوینی تایید شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز در مجموع ۱۴۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران مبتلا به این بیماری به ۳۸۸ نفر رسید.

شناسایی ۱۴۳ مورد جدید ابتلای قطعی به "کووید۱۹" در کشور/ تست کرونای دو بیمار قزوینی تایید شد

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین؛ کیانوش جهانپور ظهر امروز(جمعه) درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: 143 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور شناسایی شده که از این بیماران جدید، 64 مورد مربوط به تهران، 25 مورد مربوط به گیلان، 16 مورد مربوط به استان قم، 10 مورد مربوط به اصفهان، 9 مورد مربوط به مازندران، 4 مورد مربوط به آذربایجان شرقی، 3 مورد مربوط به البرز، 3 مورد مربوط به خوزستان، 2 مورد مربوط به گلستان، 2 مورد مربوط به سمنان، 2 مورد مربوط به قزوین، 2 مورد مربوط به کردستان و یک مورد مربوط به اردبیل است.

وی افزود: خوشبختانه 73 نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در طول روزهای گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و میانگین سن بستری موارد مشکوک و مبتلا به کووید19، بیشتر از 50 سال و میانگین سنی فوت شدگان بر اثر این بیماری، بیشتر از 60 سال بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ابراز کرد: در طول 24 ساعت گذشته، 8 مورد از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون، به 34 نفر رسید. 

جهانپور یادآور شد: امروز جلسه پنجم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و اعضای این ستاد و به ریاست وزیر بهداشت برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از پایان جلسه و تدوین مصوبات، در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از مهمترین مباحثی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید ویژه بر کاهش تردد، محدودیت سفرهای بین شهری، اعمال محدودیت در تجمع‌ها و مراودات، کاهش ساعات اداری، دورکاری و مرخصی جانبازان و بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای در برخی از استان‌های کشور بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: متاسفانه هنوز آمار روزانه ابتلا به کووید19 در کشور روند صعودی دارد و در روزها و هفته‌های آینده ممکن است شاهد افزایش شمار مبتلایان به این بیماری باشیم که البته بخشی از این افزایش آمار مربوط به تقویت بیماریابی و افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است. 

وی یادآور شد: کاهش شیب صعودی بیماری کووید19 وابسته به مشارکت مردمی در کاهش سفرها و رعایت نکات بهداشتی است، 80 تا 90 درصد از پیشرفت برنامه‌های مقابله با کووید19 مربوط به خودمراقبتی و رعایت توصیه‌های اکید مبنی بر کاهش سفرها، تردد و رعایت نکات بهداشتی است. 

جهانپور گفت: متاسفانه ورودی مسافران به برخی از استان‌ها بسیار بالا است به عنوان نمونه بر اساس گزارش‌های وزیر راه و شهرسازی، تعداد اتومبیل‌های ورودی در استان مازندران، بیش از خروجی است که برای مسافران و خانواده‌ها خطرساز است و مهمترین توصیه ما این است که هیچ جا امن تر از خانه‌ها و شهرها نیست و انتظار داریم که مردم به جز برای تهیه مایحتاج ضروری و ضرورت های شغلی، سفرهای غیرضروری نداشته باشند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان