۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۴۱کیلومتر از رودخانه‌های شهر لایروبی شد/ وقوع سیل در روستاهای تاکستان و بوئین‌زهرا
کد خبر: ۳۳۸۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۶ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۴۱کیلومتر از رودخانه‌های شهر لایروبی شد/ وقوع سیل در روستاهای تاکستان و بوئین‌زهرا

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای مقابله با آبگرفتگی و بروز سیل رودخانه‌های داخل شهر رصد شده و ۴۱کیلومتر رود داخل شهری لایروبی شده است، البته طی روزهای گذشته بارش‌ها در چهار منطقه روستایی منجر به آبگرفتگی ۲۰واحد مسکونی شد.

۴۱کیلومتر از رودخانه‌های شهر لایروبی شد/ وقوع سیل در روستاهای تاکستان و بوئین‌زهرا

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت بارش‌های اخیر در استان قزوین اظهار کرد: بارندگی‌ها از بعدازظهر روز جمعه آغاز شده و در شنبه شب منجر به جاری شدن سیل در روستاهای جم جرد، دو دهه و بویینک کوهین و دستجرد تاکستان شد.

وی ادامه داد: در این مناطق روستایی شاهد تخریب چهار ساختمان و یک محوطه دیوارکشی حیاط بودیم، همچنین 20واحد مسکونی و دو واحد مرغداری دچارآبگرفتگی و 18راس دام سبک نیز تلف شده و دو دستگاه ماشین نیز تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ابراز کرد: روز شنبه جلسه مدیریت بحران با دستگاه‌های امدادی انجام شد، پیش از آن نیز به همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای مقابله با شرایط بحرانی آماده باش اعلام شده بود.

وی با اشاره به لایروبی رودهای داخل شهر استان اذعان کرد: از حدود دو ماه پیش وضعیت رودها رصد شده و بازدید و لایروبی‌های لازم توسط شهرداری‌ها انجام گرفته، بررسی وضعیت رودخانه‌های خارج از محدوده شهری نیز بر عهده آب منطقه‌ای است که اخیرا به آن‌ها اعتباری برای این اقدام ابلاغ شده که باید پیگیری کنند.

لایروبی رودخانه‌های شهری قزوین

این مسئول عنوان کرد: قزوین دارای 2هزار 750کیلومتر رودخانه در 157رشته است که 47رشته دائمی و 110رشته نیز رودخانه‌های فصلی هستند که 41کیلومتر از آن‌ها از 20شهر عبور می‌کند و برای آن‌ها لایروبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه ادامه دارد و تاکنون آبگرفتگی مشکل خاصی ایجاد نکرده است؛ دستگاه‌های امدادی و پلیس به‌صورت 24ساعته آماده هستند و برای مواقع ضروری برای نیروهای ذخیره و داوطلب نیز فراخوان داده می‌شود.

مهدیخانی گفت: لازم است افراد و کشاورزان از در حاشیه رودها اتراق نکنند و مردم اطلاعات لازم را صرفا از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی دنبال کنند.

وی افزود: باتوجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات، لازم است رانندگان درصورت عبور از این مناطق ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ و البسه گرم از سلامت ماشین و پر بودن باک اطمینان کامل داشته باشند؛ درصورت بروز مشکل و نیاز به کمک حتی درصورت عدم آنتن دهی تماس با شماره‌های 110, 125 و 115امکانپذیر است.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان