۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پخت و توزیع روزانه ۱۲ هزار وعده غذا بین زائران اربعین حسینی
کد خبر: ۳۳۷۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۱ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول موکب حضرت سیدالشهداء اوقاف قزوین خبر داد

پخت و توزیع روزانه ۱۲ هزار وعده غذا بین زائران اربعین حسینی

مسئول موکب حضرت سیدالشهداء اداره‌کل اوقاف قزوین با اشاره به اینکه روزانه ۱۲هزار وعده‌ غذا در آشپزخانه این موکب برای پخت و توزیع بین زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، گفت: کار پخت غذا در این آشپزخانه از ۱۵مهرماه با پخت و توزیع  ۳هزار پرس غذا آغاز شده و با توجه به نزدیک‌تر شدن به اربعین به ۱۲ هزار پرس غذا هم خواهد رسید.

پخت و توزیع روزانه ۱۲ هزار وعده غذا بین زائران اربعین حسینی

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) در استان در اربعین امسال همچون سنوات گذشته برای خدمات‌دهی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر نجف هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین امسال از طریق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مواکب دارای خدمات فرهنگی، تغذیه و اسکان در شهر نجف راه‌اندازی شده است، افزود: هزینه این مواکب از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) تأمین می‌شود.

مسئول موکب حضرت سیدالشهداء اداره‌کل اوقاف قزوین با اشاره به اینکه روزانه ۱۲هزار وعده‌ غذا در آشپزخانه این موکب برای پخت و توزیع بین زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کار پخت غذا در این آشپزخانه از ۱۵مهرماه مصادف با ۹ صفر با پخت و توزیع  ۳هزار پرس غذا آغاز شده و با توجه با نزدیک‌تر شدن به اربعین به ۱۲ هزار هم خواهد رسید.

وی ادامه داد: اجرای زنده سرود توسط گروه انتظار شهر الوند استان قزوین و جوانان انتظار استان گرگان، حضور روحانیون و مبلغین بومی، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی و آداب زیارت سخنرانی، مداحی و روایت گری واقعه عاشورا و اربعین حسینی، توزیع ۱۵هزار اقلام فرهنگی مورد نیاز و کاربردی زائرین شامل سربند و پرچم از عمده فعالیت‌های حوزه فرهنگی موکب حضرت سیدالشهداء است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: با هماهنگی انجام شده پزشکان استان کرمانشاه با حضور در موکب حضرت سیدالشهداء خدمات پزشکی به زائرین ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی این موکب تا روز اربیعن ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: همچنین میان وعده‌های غذایی شامل هندوانه ۱۰تن و سیب ۷تن هم بین زائران توزیع می شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان