۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیماری آنفولانزا به‌طور کامل در قزوین خنثی شد
کد خبر: ۳۳۷۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۷ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیماری آنفولانزا به‌طور کامل در قزوین خنثی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین در زمینه دامپزشکی نقش قابل توجهی ایفا می‌کند و بزرگترین واحدهای صنعتی گاو شیری شامل ۳۷۰واحد در استان وجود دارد.

بیماری آنفولانزا به‌طور کامل در قزوین خنثی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی که ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولین مشوری و استانی در تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: قزوین از جمله استان‌هایی است که در تولید محصولات پروتئینی نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند و از این رو خدمات دامپزشکی در آن دارای اهمیت است، درواقع دامپزشکی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و از برندهای روابط بین المللی به شمار می‌آید.

وی ابراز کرد: قزوین یک درصد از خاک کشور را شامل می‌شود، اما در زمینه دام سبک و سنگین جایگاه بالایی دارد، 370واحد صنعتی گاو شیری در استان وجود دارد و سرمایه گذاران راغب به فعالیت در این استان هستند و این نشان از جایگاه و پتانسیل استان در این زمینه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: حساسیت و هزینه برای بهداشت ضرورت دارد، اما اعتبارات دامپزشکی ناچیز است و نیازمند تقویت اعتبار و نیروی انسانی است؛ پژوهش در دامپزشکی بویژه در بخش بیماری‌های دامی دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گرفته و از صندوق توسعه ملی برای آن هزینه شود.

رتبه بالای قزوین در زمینه مرغ تخم‌گذار

این مسئول عنوان کرد: در بخش پژوهش دامپزشکی، ساختار کنونی پاسخگوی نیازها نیست و لازم است به این حوزه توجه بیشتری شود؛ همچنین در عمل باید دوران حاکمیت دامپزشکی کاهش یافته و بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کنند و پیش از آن آموزش‌ها و اعتبارات لازم برای توانمدسازی آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: بیماری‌های دامی و آنفولانزا پرندگان در سال‌های گذشته در استان خنثی شد، درواقع پیشگیری و ریشه کن کردن بیماری‌های دامی از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز این بیماری در قزوین به طور کامل کنترل شده است.

خمسه بیان کرد: در زمینه مرغ تخم گذار فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته و استان از رتبه بالایی در این زمینه برخوردار است. 

وی گفت: تشکلات خصوصی استان در تنظیم بازار نقش قابل توجهی داشتند و در کنار بخش دولتی فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند و باید واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان