۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بیش از ۲هزار خانوار عشایری در استان شناسایی شد
کد خبر: ۳۳۷۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۴ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس امور عشایر قزوین:

بیش از ۲هزار خانوار عشایری در استان شناسایی شد

رئیس امور عشایر قزوین گفت: در اواخر سال ۹۷ سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام شد که اطلاعات عشایر همه استان‌ها در سامانه ثبت شده که تایید نهایی نشده است و براساس این سرشماری ۲هزار و ۲۰۰ خانوارعشایری شناسایی شدند.

بیش از ۲هزار خانوار عشایری در استان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بهزاد غیاثوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در اواسط سال 96 حدود 186 راس دام بیمه شد اما در سال 97 به 2هزار و 600 راس دام رسید.

وی افزود: چهار صندوق خرد زنان عشایری در استان تشکیل شده که یک صندوق در شهرستان قزوین و سه صندوق در شهرستان آبیک است و در خصوص تب برسلوز نیز 9 دوره در اواخر سال 97 برگزار شد.

رئیس امور عشایر استان قزوین گفت: بیش از 500 خانوار روستایی آموزش تب مالت دیدند و با هماهنگی میراث فرهنگی دوره مقدماتی آموزش گلیم بافی برای زنان عشایر برگزار شد که در جهت درآمد و توانمندی بانوان عشایری بود.

این مسئول بیان کرد: در حوزه گیاهان دارویی و پرورش دام چهار دوره برگزار شد که 80 خانوار آموزش دیدند؛ در حوزه آبرسانی و بهسازی چشمه‌ها نیز 17سامانه انجام شد که 28هزار متر انتقال آب را شامل می‌شد.

46کیلومتر راه‌های عشایری استان مرمت شد

غیاثوند گفت: 46کیلومتر راه‌های عشایری استان مرمت شد که 519 خانوار و 9هزار و 970 راس دام از این مسیر استفاده می‌کردند؛ بحث پنل‌های خورشیدی به صورت پایلوت در شهرستان طارم و بخش کوهین و شهرستان قزوین انجام شد.

وی ابراز کرد: 650میلیون تومان ارزش افزوده در اختیار امور عشایر استان قرار گرفت که در حوزه‌های مختلف هزینه شده است و لایروبی قنوات توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شد.

رئیس امور عشایر استان قزوین افزود: با توجه به اینکه امور عشایر از سال 96 تاسیس شده لذا آمار درستی نداشتیم و اقدام به کار مطالعاتی را در حوزه راه‌ها و ظرفیت‌های عشایر در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول بیان کرد: در اواخر سال 97 سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام شد که اطلاعات عشایر همه استان‌ها در سامانه ثبت شده که تایید نهایی نشده است و بر اساس این سرشماری 2هزار و 200 خانوارعشایری استان شناسایی شدند.

وی در پایان گفت: شناسایی عشایر در شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین زهرا، قزوین، آوج و بخشی از تاکستان شناسایی شده است و در مرحله ارائه خدمات هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان