۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیشرفت‌های علمی، ورزشی و نظامی کشور چشم‌گیر است/ آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است
کد خبر: ۳۳۶۹۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۱ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پیشرفت‌های علمی، ورزشی و نظامی کشور چشم‌گیر است/ آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است.

پیشرفت‌های علمی، ورزشی و نظامی کشور چشم‌گیر است/ آرایش جدیدِ منطقه با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید قربان که امروز(دوشنبه) در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که خدای متعال جایزه یک ماه روزه‌داری، عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را در نماز عید فطر قرار داده است، جایزه مناسک حج را نیز در نماز عید قربان قرار داده است.

وی با بیان اینکه تقوا و ذکر از مشترکات نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است، بیان کرد: سفارش شده است که پس از مناسک حج، زیاد به یاد خدا باشید و این به یاد خدا بودن و تقوای الهی عناصر مشترک نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در سال گذشته، یادآور شد: در سالی که گذشت در عرصه علمی دانشمندان ما قله‌های بسیاری را فتح کردند، در عرصه ورزشی جوانان ما پرچم جمهوری اسلامی را بارها به اهتزاز درآوردند و در عرصه نظامی، دفاعی و موشکی شاهد نوآوری های بسیاری بودیم که کشور را از گزند دشمنان مصون داشته است.

 

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: در اتحاد و انسجام، برادری و محبت قدم‌های جدی در کشور برداشته شده است و از خدای متعال محبت، دوستی و یگانگی را در این مراسم معنوی هرچه بیشتر درخواست می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: در سالی گه گذشت، شکل‌گیری آرایش جدید سیاسی بیش از گذشته خودش را نشان داد و کم کم کشورهای منطقه خلیج فارس متوجه می‌شوند که آمریکا کسی نیست که بتوانند به او تکیه کنند و این کشور قدرت پوشالی است.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: کم کم ایران به عنوان قطب و محور در منطقه مطرح شده است و کشورهایی که تاکنون متوجه نبودند، امروز به جای آمریکا و کشورهای دیگر خودشان را با ایران مقتدر هماهنگ می‌کنند زیرا می‌دانند که ایران برای آنها امنیت به همراه می‌آورد.

 

خطیب نماز عید قربان در قزوین افزود: ایران اسلامی است که آینده جهان را رهبری خواهد کرد و زمینه‌ساز امنیت جهانی می‌شود و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را برای برقراری حکومت عدل و داد فراهم آورده و می‌آورد.

 

 

وی تأکید کرد: آمریکا و اروپا نیز فهمیدند که با اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید کنار بیایند و این را در قضیه توقیف کشتی انگلیسی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خوبی درک کردند و دریافتند در مقابل اقتدار نظام اسلامی باید تسلیم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حادثه سیل گفت: حادثه سیل بیشتر در استان‌های گیلان، گلستان، لرستان و خوزستان باعث مشکلاتی برای مردم شد و همه ملت ما حضور فعالی در کمک و یاری به مردم داشتند و حماسه عظیمی را در همدلی و محبت ایجاد کردند.

عابدینی به مشکلات کشورهای یمن، فلسطین و کشمیر هند نیز اشاره و ابراز کرد: متأسفانه مسلمانان این مناطق با مشکلات عدیده مواجه هستند و همین دیروز مردم مظلوم فلسطین برای برپایی نماز عید قربان با مشکل مواجه بودند و ده‌ها نفر از آنها مجروح شدند.

وی افزود: الحمدالله بخاطر اقتدار، انسجام و وحدتی که مسلمانان هر روز بیشتر به آن می‌رسند، شاهد کمتر شدن این خطرات هستیم و دشمنان کمتر جرأت می‌کنند که به مسلمانان تعرض کنند.

خطیب نماز عید قربان در قزوین در پایان یاد و خاطره شهدای مظلوم منا که در سال 1396 به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان