۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین میزبان ۵رشته المپیاد ورزشی/ روستای "اردلان" آوج دارای بیشترین ناهنجاری قامتی است/ بی‌توجهی مسئولان به تکمیل سالن ۶هزارنفری
کد خبر: ۳۳۶۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۵ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

در دومین نشست شورای ورزش استان قزوین مطرح شد؛

قزوین میزبان ۵رشته المپیاد ورزشی/ روستای "اردلان" آوج دارای بیشترین ناهنجاری قامتی است/ بی‌توجهی مسئولان به تکمیل سالن ۶هزارنفری

در دومین نشست شورای ورزش استان مطرح شد که براساس نتایج به دست آمده هرچه از مرکز استان دورتر می‌شویم ناهنجاری‌ها افزایش می‌یابد که روستای "اردلان" آوج بیشترین آمار و روستاهای رشتقون، کورانه و آشنستان از کمترین ناهنجاری‌ها برخوردار بودند.

قزوین میزبان ۵رشته المپیاد ورزشی/ روستای "اردلان" آوج دارای بیشترین ناهنجاری قامتی است/ بی‌توجهی مسئولان به تکمیل سالن ۶هزارنفری

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ عباس علایی مقدم در دومین نشست شورای ورزش استان قزوین که پیش از ظهر امروز(شنبه) به ریاست استاندار قزوین و با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در استان میزبان 136 مسابقه کشوری و 33 اردوی تیم ملی بودیم.

وی ادامه داد: قزوین دارای 5 کاراته‌کا در تیم ملی است و در مسابقات سال گذشته شاهد پخش مستقیم انواع برنامه‌های ورزشی در صدا و سیما بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز کرد: سال گذشته طرح سنجش قامت دختران و مادران روستایی در 24روستای استان انجام شد و در نتیجه افراد دارای ناهنجاری قامتی و ساختاری شناسایی و اصلاح آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سال 86 المپیاد ایرانیان آغاز شد و برگزاری استعدادهای برتر استان‌ها به میزبانی قزوین به دلیل حضور افراد نخبه ورزشی دارای اهمیت است، همچنین جام "شهید رجایی" طی روزهای آینده و تور پرش با اسب با حضور 400نفر برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: ما برای این مسابقات مشکل اعتباری نخواهیم داشت، اما در بخش پشتیبانی به کمک دستگاه‌های اجرایی نیازمند هستیم.

شرکت 1200نفر در المپیاد کارکنان دولت

علایی مقدم گفت: سال گذشته 25 خانه روستایی با اعتبار بیش از 4میلیارد تومان تجهیز شد و رصدهای خوبی انجام می‌گیرد تا برنامه‌های خوبی برای غنی سازی تابستان انجام شود.

وی ادامه داد: سال گذشته المپیاد کارکنان دولت با حضور 58دستگاه و 1200شرکت کننده در 22رشته برای بانوان و آقایان برگزار شد، امسال نیز مسابقات جام "شهید رجایی" در هفته دولت آغاز و در هفته تربیت بدنی پایان خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز کرد: ما میزبانی کشوری خوبی داشتیم و بهره برداری سالن 6هزار نفری به میزبانی مسابقات بین المللی در استان کمک خواهد کرد و اگر این امکان پیش از این مهیا می‌شد امکان برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در استان وجود داشت. 

وی ادامه داد: مسابقات و لیگ‌های کشوری در پایان تابستان آغاز خواهد شد، سال گذشته پنج تیم در سه رشته بسکتبال، فوتسال و والیبال برگزار شد و در نهایت تیم بسکتبال آقایان به لیگ برتر راه یافت.

این مسئول اذعان کرد: برگزاری و راهیابی تیم‌های ورزشی به لیگ برتر نیازمند حمایت بیشتر است، امسال برای حضور در مسابقات 29تیم برای آقایان و 19تیم برای بانوان پیش بینی شده است که سال گذشته این میزان 22تیم در بخش آقایان و 16تیم در بخش بانوان بود.

وی با اشاره به وضعیت تیم فوتبال کاسپین گفت: چندین جلسه برای تیم فوتبال کاسپین برگزار شده، اما وضعیت این تیم هنوز بلاتکلیف است.

شرکت 3هزار و 800نفر در طرح سنجش ساختار قامت بانوان روستایی

در ادامه این جلسه افسانه حسن نائبی ابراز کرد: در طرح سنجش ساختار قامت شرایط خوبی در روستاها به وجود آمد، 103خانه روستایی تجهیز شد و در نتیجه در رتبه سوم کشوری قرار گرفتیم و امیدواریم در سال جاری در این زمینه به رشد 40درصدی برسیم.

وی ادامه داد: این طرح در 24روستا و برای 3هزار و 800نفر شرکت کننده انجام شد و امسال تلاش داریم که این میزان را به رشد 40درصدی برسانیم و تعداد روستاها را به 35روستا و جمعیت شرکت کننده را به 6هزار نفر افزایش دهیم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز کرد: انتظار داریم در اجرای طرح دستگاه‌های ذی ربط از جمله آموزش و پرورش دانش آموزان بیشتری را در طرح شرکت دهند تا بیشتر به حوزه جوانان بپردازیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیشترین آمار برای رده سنی زنان 45تا 65سال بودند که حدود 30درصد افزایش مشارکت کننده را شامل می‌شدند و 24درصد نیز به رده سنی 15تا 24سال و با اکثریت رده سنی 20سال اختصاص داشت.

این مسئول عنوان کرد: امسال علاوه بر شناسایی ناهنجاری‌های اسکلتی، حرکت‌های اصلاحی و تمرین‌های مناسبی ورزشی توسط کارشناسان آموزش خواهد داشت تا شرایط برای روستاها هموار شود.

افزایش ناهنجاری‌های ساختار قامتی در نقاط دورتر از مرکز استان

وی افزود: براساس نتایج به دست آمده هرچه از مرکز استان دورتر می‌شویم ناهنجاری‌ها افزایش می‌یابد که روستای "اردلان" آوج بیشترین آمار و روستاهای رشتقون، کورانه و آشنستان از کمترین ناهنجاری‌ها برخوردار بودند.

حسن نائبی بیان کرد: شاید این آمار به این دلیل است که هنوز فرهنگ سلامت در روستاهای دورتر از مرکز استان نهادینه نشده و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این موضوع انجام شود.

وی اذعان کرد: در بخش ورزش در روستاها همکاری دهیاران دارای اهمیت است که مشکلی در این باره نداریم، همچنین لازم است با همکاری علوم پزشکی خانه‌های بهداشت برای انجام تست‌ها به عنوان پایگاه قرار گیرد.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری آموزش و پرورش دختران بیشتری را در رده سنی 15سال مورد سنجش قرار دهیم و بتوانیم برای اصلاح ناهنجاری‌ها اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: طرح ملی تابستان با ورزش در دفتر همگانی و روستایی با شعار "تابستان جذاب خانواده فعال" در روزهای پنجشنبه و جمعه درنظرگرفته شده که با همکاری گروه‌های مختلف برگزار می‌شود و سعی شده به پویایی جامعه کمک کند.

کسب رتبه 17کشوری در المپیاد ورزشی

این مسئول افزود: جام "خوشه چین" سال گذشته با عنوان المپیاد روستایی در سراسر کشور برگزار شد و امسال نیز این طرح در دو بخش زنان و مردان در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سه نفره، طناب کشی، هفت سنگ و دو میدانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: المپیادهای ورزشی با شعار ورزش دوستی در 19استان درحال برگزاری است و به مدت چهار سال ادامه دارد؛ سال گذشته در 60رشته و 520نفر شامل 38رشته در بخش پسران و 22رشته در بخش بانوان برگزار شد.

حسن نائبی ادامه داد: در نتیجه المپیادهای ورزشی 40مدال توسط شرکت کنندگان استان کسب شد و قزوین در رتبه 17کشوری قرار داد، امسال نیز 58رشته در بخش پسران و 41رشته در بخش دختران در المپیاد شرکت خواهند داشت.

وی ابراز کرد: در سال گذشته میزبانی کشتی و وشو برعهده قزوین بود که این تعداد در سال جاری به 5رشته نجات غریق، قایق رانی، بسکتبال، بدمینتون و ارتقا یافت.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: این مسابقات به جهت رشد مدال آوری و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان‌ها و حضور مقتدارانه در المپیک جوانان 2022سنگال دارای اهمیت است.

حضور 12هزار نفر برای برگزاری المپیاد ورزشی

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که علاوه بر جمعیت، کسب سکو داشته باشیم و امیدواریم در رشته‌هایی که میزبان هستیم نیز کسب مدال داشته باشیم، البته در جریان برگزاری مسابقات به حمایت سایر دستگاه‌ها نیازمند هستیم.

این مسئول گفت: 966نفر طی برگزاری مسابقات و در مردادماه سال جاری 6هزار و 37نفر و در شهریورماه 6هزار و 300نفر و در مجموع 12هزار نفر در استان حضور پیدا می‌کنند و این موضوع به اقتصاد استان و معرفی آثار گردشگری و تاریخی نیز کمک می‌کند.

حسن نائبی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای برگزاری مسابقات عنوان کرد: نیاز است دانشگاه‌های استان، اتوبوسرانی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، هیئت پزشکی و ورزشی، میراث فرهنگی، فرمانداری و برخی بخش‌های خصوصی در راستای برگزاری مسابقات در استان همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسابقات بسکتبال، نجات غریق، هندبال و کانوپولو پسران در شهر قزوین و مسابقه اسلالوم دختران در دریاچه مهرگان در بخش محمدیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/6006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان