۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دو کوهنورد قزوینی با سقوط از ارتفاعات مصدوم شدند
کد خبر: ۳۳۶۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

روز پرحادثه برای کوهنوردان قزوینی؛

دو کوهنورد قزوینی با سقوط از ارتفاعات مصدوم شدند

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین گفت: دو کوهنورد قزوینی با سقوط از ارتفاعات مصدوم شدند که با حضور تیم‌های امداد و نجات نجات یافتند.

دو کوهنورد قزوینی با سقوط از ارتفاعات مصدوم شدند

حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ساعت ۱۴:۰۵ روز گذشته طی تماس تلفنی اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، مبنی بر سقوط یک کوهنورد به دره در منطقه الموت غربی بلافاصله اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از طریق برقراری ارتباط با شخص گزارش دهنده حادثه، اطلاعات GPS موقعیت محل مورد نظر را دریافت شد و تیم امداد و نجات پایگاه رازمیان را به محل اعزام کردند.

معاون امداد و نجات استان افزود: تیم امداد و نجات اعزامی بعد از گذشت 30دقیقه پیاده روی در مسیر صعب العبور، به محل حادثه رسید.

وی ابراز کرد: با برقراری کارگاه‌های تخصصی نجات در کوهستان که به علت صخره ای بودن دره و نامناسب بودن شرایط محیطی دو ساعت به طول انجامید، موفق شدند به مصدوم دستیابی پیدا کرد و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه و تثبیت، مصدوم را به نقطه امن انتقال دهند.

این مسئول ابراز کرد: مصدوم پس از رهاسازی جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شد.

هاشمی در ادامه گفت: در حادثه دیگری پی تماس اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ارائه گزارشی مبنی بر سقوط کوهنورد‌ خانم از ارتفاعات قلعه حسن صباح و آسیب دیدگی در ناحیه کمر، بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه رازمیان به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات استان عنوان کرد: نجاتگران هلال احمر طی عملیاتی دشوار موفق شدند پس از تثبیت مصدوم وی را به پایین قلعه انتقال داده و جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شدند، این عملیات با همکاری عوامل اورژانس به پایان رسید.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان