۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین افزایش ثروت ملی نتیجه توسعه کارآفرینی است
کد خبر: ۳۱۸۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

افزایش ثروت ملی نتیجه توسعه کارآفرینی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: توسعه کارآفرینی افزایش نوآوری، تولید داخلی، اشتغال و در مجموع افزایش ثروت ملی را به دنبال دارد.

افزایش ثروت ملی نتیجه توسعه کارآفرینی است

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مسعود بابایی مدیرکل اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قزوین در نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان اظهار کرد: ثبت‌نام جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان قزوین به صورت همزمان در سراسر کشور از طریق سایت www.
karafarinanebartar.
Ir از یک اسفند ماه سال 92 آغاز شد و تا 27 فروردین 93 ادامه داشت.
وی افزود: در مدت زمان مذکور 2 هزار و 20 کارآفرین در استان قزوین برای شرکت در این جشنواره نام‌نویسی کرده و مستندات مورد نیاز را ارسال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: پس از داوری مستندات ارسال شده توسط کارآفرینان استان قزوین 9 نفر به عنوان کارآفرین برتر استان قزوین انتخاب شدند که امروز در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر با حضور مسئولان مورد تقدیر قرار گرفتند.
بابایی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: هدف از برگزاری نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان قزوین ترویج خلاقیت، نوآوری، توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد فضای تعامل، اشتغالزایی، همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی و تقدیر از کارآفرینان برتر در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است.
وی عنوان کرد: نوآوری، ابداع و اختراع، توجه به بازارهای داخلی و خارجی، کنترل کیفیت، رضایت‌مندی در یکی از سه بخش مذکور، ریسک‌پذیری مالی و آینده‌نگری از جمله ملاک‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب کارآفرینان برتر بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه بهره‌وری و صنایع اساسی به دنبال واحدهایی بودیم که برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشند و در حوزه اشتغال نیز علاوه‌ بر نگاه اقتصاد مقاومتی، تعداد و تخصص نیروهای انسانی فعال مورد ارزیابی قرار گرفت.
بابایی گفت: کاهش واردات، جلوگیری از خروج ارز و صرفه‌جویی در منابع ارزی کشور نیز در انتخاب کارآفرین برتر مورد توجه داوران قرار گرفته است.
وی با اشاره به آثار مثبت توسعه کارآفرینی در سطح کشور بیان کرد: افزایش نوآوری، ارتقای سطح فناوری، افزایش تعداد ثبت اختراعات و ابداعات، تولید دانش فنی، ایجاد اشتغال، تولید و توزیع درآمد در سطح جامعه از مهمترین آثار توسعه کارآفرینی است که در این زمینه باید از تجربیات دیگر کشورهای دنیا بهره‌مند شویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: سرمایه‌های اجتماعی مفهوم اخلاقی است که مورد قبول و پذیرش همه جوامع بشری است.
بابایی افزود: شرط لازم تولید در جامعه مدرن، سرمایه‌های اجتماعی است زیرا سرمایه‌های اجتماعی از سرمایه‌های اقتصادی نیز حائز اهمیت‌تر است.
وی اضافه کرد: در اواخر قرن 19 عامل توسعه اقتصادی را نیروی کار می‌دانستند و پس از آن نگاه‌ها تغییر یافت به‌ گونه‌ای که در نیمه دوم قرن بیستم نگاه‌ها به سمت سرمایه‌های انسانی سوق یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: با توجه به روند اخیر جوامع به سمت توسعه اقتصادی، در جوامع مختلف بشری توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های انسانی می‌شود.
بابایی عنوان کرد: سرمایه‌های اجتماعی تأثیر زیادی در هدایت اجتماعی و عملکرد بنگاه‌های اقتصادی می‌شود که نباید مورد غفلت واقع شود.
وی تصریح کرد: از میان مدیران فعال در عرصه‌های مختلف، مدیرانی که خالقان فرصت هستند نه کاشفان فرصت، قطع‌یقین در زمره مدیران موفق و سرآمد قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: کارآفرینان هر جامعه‌ای که تأثیر زیادی روی بخش صنعت ‌و‌ تولید آن جامعه دارند اگر فعالیت‌های اقتصادی خود را برپایه برنامه‌ریزی دقیق استوار نکنند با کاهش در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت روبرو می‌شوند.
بابایی یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیقی که کارآفرینان در فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور دارند، شاهد گسترش حضور آنان در اقتصاد کشور و اثرگذاری مطلوب آنان روی رشد و شکوفایی اقتصادی ایران اسلامی باشیم.

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان