۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین سازمان ملل یک دانشمند سوئدی را مسئول تحقیق در مورد سلاح شمیایی در سوریه کرد
کد خبر: ۳۱۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سازمان ملل یک دانشمند سوئدی را مسئول تحقیق در مورد سلاح شمیایی در سوریه کرد

سازمان ملل یک دانشمند سوئدی را به عنوان رییس تیم کارشناسان مسوول تحقیق در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه انتخاب کرد.

سازمان ملل یک دانشمند سوئدی را مسئول تحقیق در مورد سلاح شمیایی در سوریه کرد
به گزارش صبح قزوین به نقل از سایت شبکه المنار، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، پروفسور "اکی سیلتروم" را به عنوان رهبر تیم تحقیقاتی پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه انتخاب کرد.
  این دانشمند سوئدی مسوول یکی از مراکز اروپایی متخصص در حوادث مربوط به مواد شیمیایی، بیولوژی و هسته‌یی است.
  در همین راستا سخنگوی سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: ماموریت این تیم و اسامی اعضای آن هنوز مشخص نشده است.
اما هدف از این امر تعیین طرفی که به استفاده از سلاح شیمیایی مظنون بوده نیست بلکه روشن شدن این مساله است که آیا سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شده است یا نه.
  وی تاکید کرد: این تحقیقات در مرحله اول بر اتهاماتی که دولت سوریه علیه مخالفان وارد کرده متمرکز می‌شود به ویژه اینکه این دولت اولین طرف خواهان انجام تحقیق بوده است اما فرانسه و انگلیس بررسی تمامی اتهامات چه از جانب دولت و چه از سوی مخالفانرا خواستار شدند.
  از سوی دیگر نماینده روسیه در سازمان ملل نیز با ابراز نارضایتی کشورش نسبت به عدم اجازه مشارکت هیچ یک از پنج کشور قدرتمند در این تحقیقات تاکید کرد روسیه آماده همکاری برای این انجام تحقیقات است اما بان کی مون اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد هیچ شخصی از پنج کشور قدرتمند به این تیم ملحق نشود.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان