سرهنگ ایمانعلی محمد زاده در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین در تشريح عملکرد سه ماهه اول سال 97 مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتریها و تشریح ضرورت خدمات مشاوره ای اظهار کرد: از آنجاکه مشکلات مردم در حوزههای مختلف متاسفانه رو به افزایش بوده و بعضا مردم توان تصمیم گیری صحیح و اتخاذ بهترین تصمیمها را ندارند، باید ازکسانی که دارای تخصص در حل مشکلات هستند استفاده کنند.
وی در ادامه با توجه به تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی افزود: در گذشته ریش سفیدان و معتمدین و بزرگان خانواده مشکلات خانوادهها را حل میکردند و امروز با توجه به رشد و گسترش دانش های تخصصی مردم می توانند به مراکز مشاوره مراجعه و مشکلات خود را با کمک مشاوران و تجربیات و تخصص آنان حل کنند.
معاون اجتماعی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از یک هزار و 800 نفر به مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان مراجعه کرده اند.
وی ادامه داد: از این تعداد 500 نفر به دوایر مددکاري کلانتريها درسطح استان و شهرستانها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددكاران منجر به مصالحه 85% درصدي شده است.
محمدزاده تصریح کرد: بيشتر پروندههاي مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاري كلانتريها شامل نزاع و درگیری، مشکلات حقوقی و خانوادگی بوده که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتريها با برگزاری چندين جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.
این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال عنوان کرد: این طرح از ديگر اقداماتي است كه به همت كارشناسان مركز مشاوره و مددكاران اجتماعي پليس در جامعه هدف (مدارس- مساجد) اجرا که در 3 ماهه اول امسال تعداد 36 جلسه آموزشي در سطح مدارس، مساجد و ادارات برگزار شده است.
این مسئول با بیان اینکه 2 هزار و 865 نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شده اند، افزود: کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاري استان در زمينههاي مختلف مشاوره روان شناختي، خانوادگي، فردي، حقوقي، انتظامي و غيره، خدمات ارائه می دهند و شهروندان مي توانند همه روزه در ساعات اداري به اين مراکز مراجعه و یا با شماره 2183456 تماس و از خدمات رايگان مشاوره پليس بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002
دیدگاه ها