۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین ممنوعیت دریافت حق کمیسیون از طرف پزشکان در بیمارستان های دولتی
کد خبر: ۳۰۵۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد

ممنوعیت دریافت حق کمیسیون از طرف پزشکان در بیمارستان های دولتی

کارشناس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پزشک حق ندارد در بیمارستان های دولتی به منظور خرید تجهیزات و ادوات پزشکی از بیمار حق پزشک یا کمیسیون پزشکی دریافت کند.

ممنوعیت دریافت حق کمیسیون از طرف پزشکان در بیمارستان های دولتی

در پی تماس مکرر مردم با  صبح قزوین مبنی بر اخذ 2 یا چند برابری هزینه پزشکی به بهانه ارائه تجهیزات و در واقع به منظور حق پزشک و حق کمیسیون در یکی از بیمارستان های شهر، صبح قزوین بر آن شد تا  طی تماس با یکی از کارشناسان بازرسی دانشگاه علوم پزشکی موضوع را پیگیری کند.
حاج رضایی، کارشناس بخش بازرسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پاسخ به اینکه پزشکان در بیمارستان ها حق گرفتن مبلغی اضافی تحت عنوان حق کمیسیون را ندارند، در مصاحبه با صبح قزوین اظهار داشت: ویزیت بیمارستان های خصوصی با بیمارستان های دولتی متفاوت است و پزشک حق ندارد در خرید تجهیزات و ادوات پزشکی از بیمار حق پزشک یا کمیسیون پزشکی دریافت کند.
وی افزود: پزشک در بیمارستان های دولتی حق اخذ هیچ هزینه ای بابت دستمزد و حق الزحمه ندارد و هیچ بیماری نباید به حساب پزشک مبلغی را واریز کند و تمام هزینه ها باید به حساب بیمارستان واریز شود.
حاج رضایی تاکید کرد: اگر پزشک مبلغی خارج از هزینه بیمارستان طلب کرده و به حساب شخصی او واریز شود، این امر کاملا غیرقانونی تلقی می شود مگر اینکه بابت تجهیزات خاصی دریافت شده باشد.
وی تصریح کرد: پزشک حق ندارد مابه التفاوت تجهیزات داخل بیمارستان و سطح شهر را به عنوان حق پزشک یا کمیسیون پزشکی اخذ نماید.
این مسئول توضیح داد: تمام قیمت تجهیزات پزشکی بالاخص پروتزها روی سایت وزارت بهداشت موجود است و این قیمت ها مصوب است، همچنین پزشک حق ندارد خارج از آن فاکتور، قیمتی درخواست کند ولی در صورتی که وسایل پزشکی با نصف قیمت از خارج بیمارستان تهیه شود، مسئولیت بررسی کیفیت آن به عهده کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان خواهد بود.

انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان