۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین گفتمان مقاومتی باید تبیین و عملیاتی شود
کد خبر: ۲۹۸۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:

گفتمان مقاومتی باید تبیین و عملیاتی شود

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: از اصلی ترین موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی، تبیین گفتمان مقاومتی است که با تلاش مسئولان گفتمان اقتصاد مقاومتی غالب شد و در مرحله بعد باید این گفتمان عملیاتی شود

گفتمان مقاومتی باید تبیین و عملیاتی شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حمیدرضا الله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، در نشستی که صبح امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به پهنه فعالیت سازمان برای سازندگی در همه حوزه ها جهادگونه خدمت می شود.
وی افزود: حوزه فعالیت ما، حوزه های جهادی، اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت در قالب پروژه های محرومیت زدایی است.
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: از دریافت تسهیلات 95 درصدی ما در سال گذشته که این نتیجه همدلی همه همکاران بود کمال تشکر را داریم اما ما در کیفیت کار همچنان مطالبه گر هستیم همچنین اگر مبنا را بر تحقق فرمایشات رهبری قرار دهیم بایستی کار و تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی بیان داشت: در سال گذشته در 5 عرصه فعالیت داشتیم که با هماهنگی کارگروه به 12 عرصه افزایش پیدا کرده و 6.
2 میلیارد اعتبار داشتیم که امسال به 11 میلیارد افزایش یافته و این نتیجه انجام شدن کار خوب ما است که مسئولین متفق بر اضافه کردن عرصه ها و موارد بوده اند.
الله بداشتی اذعان کرد: از اصلی ترین موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی، تبیین گفتمان مقاومتی است که با تلاش مسئولان گفتمان اقتصاد مقاومتی غالب شد و در مرحله بعد باید این گفتمان عملیاتی شود و این بدون همکاری دهیار، فرمانده پایگاه، فرمانده حوزه، جهاد کشاورزی عملی نخواهد شد به عبارت دیگر همه بخش ها باید در شناسایی کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: محور اجرای برنامه ها بسیج است که با همکاری جهاد کشاورزی بهترین افراد توانمند و نیازمند شناسایی می شوند تا تسهیلات به تولید بیانجامد.
این مسئول تشریح کرد: 12 عرصه از جمله پرورش مرغ، ماهیان سردآبی، ماهیان گرم آبی، قارچ، کارگاه های کوچک و زودبازده، بسته بندی گیاهان دارویی، پرورش ماکیان و همچنین در 2 عرصه ویژه ما که گوسفند بومی و داربستی کردن انگور است با هماهنگی و همکاری جهاد کشاورزی اتفاق افتاده است.
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآور شد: استان قزوین در عرصه داربستی کردن انگور و بالاخص در عرصه گوسفند تنها استانی است که این مهم را عملیاتی می کند یعنی به عنوان استان پایلوت عمل می کند که اگر در این عرصه درست عمل کنیم سال آینده می توانیم در دام سنگین عرصه پیشنهادی خود را داشته باشیم.
وی در مورد آموزش افراد توضیح داد: بعد از شناسایی افراد، آن ها الزاما باید تحت آموزش قرار بگیرند و ما نهایتا در این مرحله با مشکل مواجه شدیم که با همفکری همکاران نسبت به صدور گواهی اقدام شد.
الله بداشتی اظهار داشت: عرصه هایی که در اختیار داریم بومی است، نهاد امام سجاد(ع) به جهت وسعت سرزمینی و تقسیمات صورت گرفته تمامی عرصه های اقتصاد مقاومتی ما را در بر می گیرد.
3 منطقه بی خطر معرفی شده از دام پزشکی استان شامل الموت غربی، الموت شرقی و طارم متعلق به این منطقه است و فقط بخش منطقه آوج از این مناطق جدا است که می تواند مرغ بومی پرورش دهد.
وی تاکید کرد: این موضوع باعث شده در بحث اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی، پروژه های تخلف دارایی و محرومیت زدایی فشار مضاعفی به ناحیه امام سجاد بیاید.
باید دستگاه های دیگر را به همکاری با ناحیه ای که از نظر امکانات نسبت به بقیه نواحی ممکن است کم بهره تر باشد دعوت کنیم.
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: همکاری و مساعدت لازم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است در همین راستا وام های تکلیفی و اقتصاد مقاومتی در این جهت نهادینه شده که با اولویت اقتصاد مقاومتی پرداخت شود به همین دلیل افراد باید عرصه های اقتصاد مقاومتی را شناخته و با توجه به نیازمندی خود وام را دریافت کنند.
انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان