۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین مذاکرات زینب گونه باشد/ تیم مذاکره کننده به شیطان اعتماد نکند
کد خبر: ۲۹۷۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد

مذاکرات زینب گونه باشد/ تیم مذاکره کننده به شیطان اعتماد نکند

امام جمعه موقت قزوین گفت: تیم مذاکره کننده نباید به شیطان اعتماد کند و این که عده ای می گویند بحث اعتماد و عدم اعتماد بی معنی است، حرف غلطی است زیرا با شیطان طرف هستیم.

مذاکرات زینب گونه باشد/ تیم مذاکره کننده به شیطان اعتماد نکند

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به هدف آفرینش انسان اذعان داشت: خداوند انسان را برای عبادت آفرید و قلب و روح عبادت ذکر است و ذکر یعنی هماهنگی انسان با خدا و توجه به دستورات خدا در تمامی حالات زندگی.

حجت الاسلام عابدینی در خطبه دوم اظهار کرد: یکی از مناسبت های این ایام سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است که به یوم النکبة شهرت دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک رژیم واقعی نیست زیرا جایی که در آن زندگی می کند و آب وغذایی که استفاده می کند را غصب کرده است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به جمله حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر غده ی سرطانی بودن اسرائیل ابراز داشت: اسرائیل یک غده ی سرطانی است که بر پیکره ی اسلام ظاهر شده و مسلمانان را آزار می دهد و کشورهایی مانند عربستان که همراه این غده ی سرطانی هستند به زودی توسط طبیبان جامعه اسلام از این پیکره جراحی و جدا خواهند شد.

حجت الاسلام عابدینی در ادامه گفت: مناسبت دیگری که آن را پشت سر گذاشتیم مراسم معنوی اعتکاف است که با حضور بیش از 700 هزار نفر معتکف و با میانگین سنی 15 تا 27 سال در کشور برگزار شد و حدود 200 مسجد از مساجد دانشگاهی پذیرای معتکفین دانشجو بودند که این یک خیزش معنوی بزرگ است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه چشم همه مردم به مذاکرات است و اقتدار آن موجب شادی ملت ایران می شود، اظهار داشت: چند نکته را به دست اندرکاران مذاکرات هسته ای تذکر می دهم، ابتدا اینکه سرمایه ی ما قلب مطمئنه ماست و خداوند در قرآن این امید را می دهد که خدا کافران را بر مومنین غالب نمی کند و اجازه نمی دهد آن ها دست بالا باشند.

وی در ادامه افزود: مبادا کاری کنید که دشمنان دست بالا شوند و باز خداوند در قرآن می فرماید ضعیف برخورد نکنید و غمی نداشته باشید زیرا شما بالاتر هستید به شرط اینکه مومن باشید و اگر کسی به خدا مومن نباشد نمی تواند محکم سخن بگوید.

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: دشمنان اسلام در ادبیات قرآنی شیطان محسوب می شوند و اگر دانستیم که آن ها شیطان هستند به آن ها اطمینان نمی کنیم.
تیم مذاکره کننده نباید به شیطان اعتماد کند و این که عده ای می گویند باید برویم و فقط مذاکره کنیم و بحث اعتماد و عدم اعتماد بی معنی است، حرف غلطی است زیرا با شیطان طرف هستیم.

وی گفت: خداوند می فرماید شیطان دشمن شماست و دشمنی او را جدی بگیرید.
وقتی دشمنی شیطان را باور کردیم به خدا توکل می کنیم و با ایمان و توکل دشمن را شکست می دهیم.

امام جمعه قزوین گفت: باید مذاکرات ما مانند مذاکرات امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باشد، اگر یک نفر که از تاریخچه ی اسلام آگاهی ندارد، خطبه ی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید را بخواند، باور نخواهد کرد که این صحبت های افرادی است که اسیر هستند.

وی افزود: نحوه ی صحبت کردن با دشمنان باید مانند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باشد به شرط آن که فهمیده و مومن باشیم و مومنانه سخن بگوییم.

در پایان حجت الاسلام عابدینی از حضور مستمر اعضای هلال احمردر نماز جمعه که این هفته با لباس ویژه ی هلال احمر شرکت کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/7006/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان