۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ریشه یابی علل طلاق درقزوین
کد خبر: ۲۹۴۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس شوراهای حل اختلاف استان تاکید کرد

ریشه یابی علل طلاق درقزوین

معاون قضایی رییس کل دادگستری قزوین گفت: علت های وقوع طلاق دراین استان باید ریشه یابی و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

ریشه یابی علل طلاق درقزوین
به گزارش صبح قزوین، بیژن شیبانی روز شنبه در جلسه ستاد کاهش طلاق در قزوین افزود: آمار طلاق در این استان بالا است وعلل آن باید توسط نهادهای فرهنگی و ذیربط شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش دستگاههای فرهنگی در آموزش زوجین و آماده ساختن برای ازدواج موفق، اظهارکرد: این نهادها می توانند با اقدامات فرهنگی زمینه های طلاق را کاهش دهند.
این مسوول ادامه داد: آمار طلاق در این استان رو به فزونی است و باید این روند متوقف شود.
شیبانی در خصوص آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته گفت: در سال گذشته شش هزار و 505 فقره ازدواج و یکهزار و 312 فقره طلاق در شهرستان قزوین بوقوع پیوسته است.
وی اعتیاد را یکی از عوامل مهم طلاق دانست و اظهارکرد: اعتیاد یکی از زوجین و به ویژه با مواد افیونی جدید، بیشترین فراوانی در عوامل طلاق است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
شیبانی، آموزش و ارتقای آگاهی های زوجین را در پیشگیری از طلاق مهم برشمرد و در پایان نبود اعتبار کافی برای برگزاری کلاسهای آموزشی را یکی از مسایل عمده پیش روی این ستاد دانست.
در ادامه این نشست کارشناسان بهزیستی و دفتر صیانت از بنیاد خانواده دادگستری کل استان قزوین به تبادل نظر دراین خصوص پرداختند.
استان قزوین دارای یک میلیون 200 هزار نفر جمعیت است که طبق اعلام رسمی اداره کل ثبت احوال، سال گذشته 13 هزار و 120 واقعه ازدواج و دوهزار و 562 طلاق در استان قزوین ثبت شده است.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان