۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین منع عرضه قلیان در قزوین علی‌الدوام باقی است
کد خبر: ۲۹۴۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

منع عرضه قلیان در قزوین علی‌الدوام باقی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اجرای طرح منع ارائه قلیان در اماکن عمومی این استان را علی‌الدوام ماندگار دانست و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده عرضه قلیان در مراکز عمومی را یادآور شد.

منع عرضه قلیان در قزوین علی‌الدوام باقی است
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با محوریت دادستانی استان قزوین قانون جمع‌آوری قلیان‌ها از اماکن عمومی که به فراموشی سپرده شده بود را با همه‌ مشکلاتش اجرایی کردیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: برای عمل به قانونی که به فراموشی سپرده شده بود نیازمند اراده و همتی بلند بودیم که آن را احیا کنیم.
صادقی‌نیارکی عنوان کرد: جمع‌آوری قلیان‌ها از سفره‌خانه‌ها باید طبق قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات در سال 1385 که عرضه این محصول زیان‌بار در اماکن عمومی را خلاف قانون معرفی کرده، انجام می‌شد.
وی افزود: اجرای این قانون در سال‌های پیش در ابتدای مراحل اجرایی با دخالت مسئولان دولتی و میراث فرهنگی ناکام ماند.
این مقام مسئول ادامه داد: دولت قبل با عنوان این مطلب که سفره‌خانه‌های دایر جزء مراکز عمومی به حساب نمی‌آید مانع از اجرای این طرح شد که برای بازگرداندن این قانون به فضای جامعه با پیگیری‌های فراوان بالاخره دیوان عدالت اداری این تصمیم دولت را باطل کرد.
وی اشاره کرد: استعمال قلیان در جامعه در حال فراگیر شدن، تبدیل به یک فرهنگ ضد اسلامی و در حال از دست دادن زشتی خود بود به طوری که شاهد حضور و به بطالت سپری شدن وقت بی‌شماری از جوانان در سفره‌خانه‌ها بودیم.
صادقی‌نیارکی افزود: ارتباط غیر متعارف دختر و پسر و بی‌توجهی به اصول و ارزش‌های خانواده در محیط سفره‌خانه‌ها از دیگر مواردی بود که ما را مجاب به اجرای این طرح می‌کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اجرای قانون را جدای از پیشگیری آثار سوء بهداشتی و اجتماعی در این مسئله سبب رضایتمندی خانواده‌ها دانست و افزود: تنها راه مجاز اعلام کردن استعمال قلیان در مراکز عمومی استان قزوین برداشته شدن این قانون است.
وی با اشاره به وجود 150 مرکز عرضه قلیان در سطح شهر قزوین تا پیش از اجرای این طرح، اجرای آن را یکی از عملکردهای سخت دادستانی استان قزوین برشمرد و یادآور شد: بهره گرفتن از همراهی نهادهایی همچون اماکن نیروی انتظامی، بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیازمند آگاهی بخشی به وظیفه خطیر این سازمان‌ها جهت دخالت و همکاری در این زمینه است تا سبب یک اقدام جمعی شود.
صادقی‌نیارکی در پاسخ به ادعای برخی از چایخانه‌داران مبنی بر ضرر‌های مالی و بیکار شدن عده‌ای که در این مراکز مشغول به کار بودند، افزود: قانون برای ریشه‌کن کردن معضلات جامعه است و ما هیچ تعهدی در قبال وضعیت شغلی افراد متخلف نخواهیم داشت.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: با مؤسساتی که به چایخانه‌داران خلاف مقررات و به منظور کاری صرف عرضه قلیان پروانه کسب داده‌اند برخورد می‌کنیم.
صادقی‌نیارکی اجرای این طرح را علی‌الدوام ماندگار دانست و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده عرضه قلیان در مراکز عمومی را یادآور شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان الگو پذیری برخی از استان‌ها همچون البرز در این راستا اظهار امیدواری کرد: با عمل به قانون شاهد جامعه‌ای سالم‌تر از پیش و رو به رشد باشیم.
یادآور می‌شود بیش از یک ماه است که با اجرای این طرح در قزوین، ارائه قلیان در سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع شده است که اجرای آن موجب رضایت‌مندی شهروندان و خانواده‌ها شده است.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان